اعتراضات صدها کارگر و معلم در مقابل مجلس

روز یک‌‌شنبه ٢۵ مردادماه صدها تن از کارگران و معلمان در میدان بهارستان تجمع کردند و خواستار تحقق مطالبات خود شدند.
حدود ۵٠٠ تن از بازنشستگان فولاد ایران، برای چندمین بار، در اعتراض به وضعیت وخیم معیشتی خود و عمل نکردن وزیر کار به تعهداتی که برای پرداخت معوقات به کارگران داده بود، در مقابل مجلس، تجمع اعتراضی برپا کردند.
این بازنشستگان که تا ٢٠ ماه حقوق معوقه دارند. خواستار پرداخت فوری حقوق و مطالبات معوقه خود شدند.
خبرگزاری تسنیم که گزارشی از این اعتراض بازنشستگان انتشار داد، نوشت:
این مشکلات از میانه سال ٩٠ به وجود آمد که در راستای اجرای اصل ۴۴ برخی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت که در صنایع فولاد کشور به فعالیت اشتغال داشتند، به بخش غیردولتی واگذار شدند. اما این شرکت‌ها به تعهداتی که دولت پیش از خصوصی‌سازی بر گردن آن‌ها گذاشته است، عمل نکردند.
در بودجه امسال مقرر شد که هزار میلیارد تومان معادل حقوق شش ماه از محل واگذاری سهم الشرکه به بدهی بازنشستگان فولاد پرداخت شود و برای شش ماه دیگر سال نیز باید اعتبار موردنظر از محل‌های دیگر تأمین شود. اما هیچ‌یک تاکنون عملی نشده است.
در همین حال به گزارش ایلنا ٨٠٠ تن از کارگران شرکت‌های برق منطقه‌ای استان‌های مختلف کشور نیز مجدداً در مقابل ساختمان مجلس تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار استخدام رسمی و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شدند. کارگران برق فشارقوی و بازنشستگان فولاد این بار هم ، جز وعده وعید چیزی نشنیدند.
علاوه بر کارگران، جمعی از معلمان زن پیش‌دبستانی نیز که از سراسر کشور به تهران آمده بودند، با تجمع در مقابل ساختمان مجلس نسبت به وضعیت شغلی و حقوقشان اعتراض کردند. این معلمان خواستار استخدام رسمی و افزایش حقوق و مزایای خود هستند.
ایلنا همچنین از تجمع کارگران نیروگاه پرند در مقابل وزارت نیرو خبر داد.
این کارگران به ایلنا گفته‌اند تا قبل از سال ٩٢ نیروگاه پرند توسط مدیریت دولتی اداره می‌شد و درنهایت با اجرای قانون خصوصی‌سازی، مالکیت و مدیریت این واحد نیروگاهی از سال ٩٢ به بخش خصوصی واگذار شد. مزایای مزدی ١۴٠ کارگر این واحد نیروگاهی به نسبت سنوات گذشته کاهش چشمگیر داشته است.
مقامات وزارت نیرو از نمایندگان کارگران معترض خواستند تا در جلسه‌ای که برای رسیدگی به خواسته‌های آن‌ها جریان دارد شرکت کنند. از نتیجه این جلسه خبری انتشار نیافته است.
این تجمعات اعتراضی کارگران به‌خوبی نشان می‌دهد که سیاست نئولیبرال اقتصادی جمهوری اسلامی و واگذاری مؤسسات دولتی به سرمایه‌داران بخش خصوصی، چه نتایج فاجعه باری برای کارگران به بار آورده است.
سازمان فدائیان(اقلیت) ضمن دفاع از مبارزات و مطالبات برحق کارگران و معلمان و تحقق فوری این مطالبات، جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم فقر، بیکاری، به تعویق افتادن مداوم دستمزدها، تنزل هولناک سطح معیشت میلیون‌ها کارگر و تمام فجایعی می‌داند که درنتیجه سیاست نئولیبرال ، کارگران با آن‌ها مواجه شده‌اند.
سازمان فدائیان(اقلیت) کارگران را به تشدید مبارزه علیه جمهوری اسلامی و سیاست‌های ارتجاعی ضدکارگری این رژیم فرامی‌خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
نابود باد نظام سرمایه‌داری
زنده‌باد آزادی – زنده‌باد سوسیالیسم
سازمان فداییان( اقلیت)
٢۵ مرداد ۱۳۹۴
کار- نان- آزادی- حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.