ممانعت از تجمع و بازداشت معلمان را محکوم می‏کنیم!

به دنبال فراخوان “شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور” برای تجمع اعتراضی در برابر مجلس، صبح امروز چهارشنبه ۳۱ تیر، گروه گروه از معلمان تهران و معلمانی که از سراسر کشور به تهران رفته بودند، راهیِ میدان بهارستان شدند تا در برابر مجلس دست به تجمع بزنند. اما رژیم سرکوب‌گر جمهوری اسلامی که از اتحاد و اعتراضات سراسری معلمان وحشت دارد، مانع برگزاری این تجمع شد. نیروهای گارد و پلیس و گله‌ای از لباس شخصی‌ها که از ساعات اولیه صبح، جلوی مجلس و خیابان‌های اطراف آن را به اشغال خود درآورده بودند، با‌ ارعاب و تهدید، از تردد معلمان جلوگیری می‌کردند. برخی از لباس شخصی‌ها نیز پیوسته از معلمان معترض عکس و فیلم می‏گرفتند. همین‏که تعدادی از معلمان گرد هم می‏آمدند، پلیس سرکوب‏گر فوراً آن‏ها را پراکنده می‏ساخت و معلمانی که در برابر این اقدام دست به اعتراض و مقاومت می‏زدند، دستگیر و به‏وسیله اتومبیل های ون و یا مینی‌بوس‌هایی که از قبل در محل مستقر شده بود، به مکان‏های نامعلومی منتقل می‏شدند. نزدیک به ۲۰۰ تن از معلمان به همین طریق بازداشت شدند.

این اقدام سرکوب‏گرانه در حالی انجام شد که “شورای مرکزی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور” در فراخوان مورخ ۲۷ تیر، ضمن تأکید بر برگزاری تجمع “سکوت” و “اعتراض خاموش” و این‌که این تجمع، تحت کنترل این “شورا” برگزار می‏شود، حتا تصریح کرده بود که از سر دادن شعار جلوگیری و پلاکاردهایی که به‏طور خودجوش تهیه شده باشد جمع‏آوری خواهد شد. اما حضور گسترده نیروهای امنیتی و سرکوب برای بر هم زدن تجمع آرام حدود دوهزار معلم و فرهنگی که از شهرهای دور و نزدیک خود را به تهران رسانده بودند، یک بار دیگر ماهیت ارتجاعی و سرکوب‏گر جمهوری اسلامی و تبلیغات دروغین دار و دسته حسن روحانی را به نمایش گذاشت.

در ظرف این دو سالی که از ریاست جمهوری حسن روحانی گذشته است، هیچ‏یک از مطالبات اصلی معلمان پذیرفته و محقق نشده است. نه تنها آن تعداد از فعالان صنفی جنبش معلمان که پیش از این به زندان افتاده بودند، از زندان آزاد نشدند، بلکه تعداد دیگری نیز به خاطر دفاع از حق و حقوق معلمان و فعالیت در راه تحقق مطالبات فرهنگیان، بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

سازمان فدائیان (اقلیت) برهم زدن تجمع و بازداشت معلمان و فرهنگیان را قویاً محکوم می‌کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از مبارزات و مطالبات معلمان، خواهان آزادی فوری تمام دستگیرشدگان تجمع امروز و همچنین خواستار آزادی فعالان صنفی جنبش معلمان، اسماعیل عبدی، رسول بداقی، علیرضا هاشمی، علی اکبر باغانی، مسعود باقری و کلیه زندانیان سیاسی است.

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۳۱ تیر ۱۳۹۴

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.