اعتراض سراسری معلمان، نمادی از خشم فروخورده توده های مردم ایران

روز پنج‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه، تعداد چشمگیری از معلمان در شهرهای مختلف ایران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات صنفی و معیشتی شان بار دیگر در مقابل ادارات آموزش و پرورش دست به تجمعات اعتراضی زدند.
براساس گزارشات منتشره، معلمان معترض در شهرهای تهران، کرج، اراک، ساوه، خمین، دهدشت، شهرکرد، سنندج، قروه، مریوان، خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، نورآباد، دلفان، کرمانشاه، یزد، بجنورد، سبزوار، جاجرم، زنجان، ابهر، قزوین، مشهد، بندرعباس، بندر امام، بوشهر، قزوین، همدان، شاهرود، ایلام، رشت، شهرضا، زاهدان، زرین دشت، داراب، ایوان و دیگر شهرهای ایران اقدام به تجمعات اعتراضی کردند.

در ایلام نیز بیش از ٣٠٠ تن ازمعلمان در مقابل اداره آموزش و پرورش این استان تجمع اعتراضی برگزار کردند. در تهران علاوه بر تجمع بیش از هزار نفر از معلمان وفرهنگیان در مقابل اداره آموزش و پرورش، ۳۰۰ نفراز معلمان دربرابر مجلس نیز تجمع کردند.
پیش از این نیز معلمان روز دهم اسفند ۱۳۹۳ در ابعادی گسترده و سراسری اقدام به تجمعات اعتراضی کرده بودند.  افزایش حقوق‏ها، بهبود وضعیت معیشتی و رفع تبعیض حقوقی بین معلمان و سایر کارمندان دولت از جمله خواست های معلمان است که طی سالیان متمادی بر زمین مانده اند. علاوه بر مطالبات فوق، اجرایی شدن مصوبه “افزایش فوق‌العاده شغلی کارکنان دولت” با اعمال “تبعیض” نسبت به معلمان، از دیگر موارد اعتراض معلمان در تجمعات سراسری اخیر بود.
معلمان ایران از جمله محروم‏ترین اقشارزحمتکش کشور هستند که به رغم جایگاه والایی که در امر آموزش و پرورش جامعه دارند، به لحاظ حقوقی و معیشتی همواره بافشارها و تنگناهای فراوانی روبرو بوده اند .سال های متمادی‏ست که معلمان خواستار افزایش حقوق‏ها و به‏ویژه خواهان یکسان سازی نظام پرداخت حقوق کارمندان دولت و رفع تبعیضی هستند که بین دریافتی معلمان و دیگرکارکنان دولت وجود دارد.امارژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی که پاسدار انواع نابرابری‏ها وتبعیضات است، این خواست معلمان را نپذیرفته است وهربار با مشتی وعده توخالی، به حربه ارعاب و سرکوب متوسل شده است. آنچه هم اکنون معلمان را به اعتراضات سراسری واداشته است، خشم فروخورده ناشی از مشکلات معیشتی و تبعیضاتی‏ست که طی چند دهه گذشته بر آنان تحمیل شده است.

سازمان فدائیان (اقلیت) از اعتراضات سراسری معلمان و خواست های برحق شان جهت برخوداری از یک زندگی بهتر حمایت می‌کند. برخورداری از یک زندگی مناسب و بدون دغدغه معیشتی، حق تمامی معلمان و توده های مردم ایران است.
سازمان فدائیان (اقلیت) تاکید دارد، هر قدر مبارزه و اعتراض معلمان وسیع‏تر، متحدانه تر و با شرکت گروه‌های بیشتری از معلمان همراه باشد، این مبارزه با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
نابود باد نظام سرمایه‌داری
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
۲۸ فروردین ۱۳۹۴
کار- نان- آزادی- حکومت شورائی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.