ضرورت مبارزه پیگیر علیه نئوفاشیسم و نژادپرستی

روز ۱۹ فوریه سال جاری ۹ نفر در شهر “هاناو”  در آلمان قربانی یک جنایت نژادپرستانه شدند. هر روزه میلیون‌ها انسان به خاطر رنگ پوست و یا تعلق قومی خود در معرض اشکال گوناگونی از حملات نژادپرستانه قرار دارند. از طرف دیگر شاهدیم که در بسیاری از جوامع پذیرش اجتماعی این خشونت رو به افزایش است.

در آلمان نیز برخورد و مقابله جدی با این پدیده وجود ندارد. به‌ویژه تلاش می‌شود تا حملات نژادپرستانه سازمان‌یافته به عنوان موارد منفرد و شخصی توجیه گردند. نژادپرستی و نژادپرست بودن در آلمان امروزه دیگر تابو نیست.

همواره تلاش می‌شود وجود نژادپرستی، نئوفاشیسم، یهودی ستیزی و ضدیت با روما و سینتی را انکار کند. این در حالی‌ست که در آلمان از اوایل دهه ۱۹۹۰ بالغ بر ۲۰۰ نفر قربانی جنایات نژادپرستانه شده‌اند. نیمی از این جنایات به عنوان جنایات نژادپرستانه مورد تایید سیستم قضایی آلمان قرار نگرفته‌اند. همچنین علت ۷۴۵ مورد اقدام به قتل با ۸۴۹ قربانی، که می‌توانند با انگیزه‌های نژادپرستانه وقوع یافته باشند، هنوز بطور کامل روشن نشده است.

مقابله با خشونت نژادپرستانه با توسل به موسسات و ارگان‌های مسئول دولتی در اغلب کشورهای اروپایی، بویژه در موارد مربوط به نژادپرستی سازمان‌یافته، اگر غیر ممکن نباشد به سختی امکان‌پذیر است.

علیرغم این‌که نژادپرستی، اختراع اروپاییان و در خدمت گسترش استعمار و مناسبات سرمایه‌داری است، اغلب کشورهای اروپایی از وجود آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. این واقعیت که در عرصه اقتصادی میان کشورهای مبدا بسیاری از پناهجویان و مهاجران و آلمان فدرال کماکان روابط نواستعماری موجود است و این یکی از دلایل اصلی فرار و مهاجرت محسوب می شود، کتمان شده و اصولا طرح نمی‌شود.

بحران سرمایه‌داری نئولیبرال و پیامدهای گلوبالیزاسیون در شمال جهانی رشد جریانات نئو فاشیست و نژادپرست را تقویت نموده است. سال‌هاست که در سراسر کشورهای غربی احزاب نژادپرست جدیدی شکل گرفته‌اند که در حال حاضر در پارلمانهای اغلب این کشورها حضور دارند.

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت) خواهان مبارزه پیگیر با همه اشکال نئوفاشیسم، کمونیسم‌ستیزی، پوپولیسم راست‌گرایانه، نژادپرستی، یهودی‌ستیزی، مسلمان‌ستیزی، ضدیت با روما و سینتی، هم‌جنس‌گراستیزی و اشکال دیگر ایدئولوژی‌های ضدبشری می‌باشد.

ما نباید اجازه دهیم قربانیان نژادپرستی و نئوفاشیسم به فراموشی سپرده شوند. ما خواستار تحقیقات کامل در مورد جنایات نژادپرستانه در آلمان و سراسر جهانیم.

ساختارهای فاشیستی باید درهم شکسته شوند.

ما نباید اجازه دهیم که استثمارگران و ستم‌گران حاکم با توسل به ابزار نژادپرستی در صفوف ما شکاف ایجاد کرده و ما را در مقابل یکدیگر قرار دهند.

زنده باد همبستگی بین‌المللی!

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۷ اوت ۲۰۲۰

POST A COMMENT.