مبارزات برای لغو احکام اعدام را گسترش دهیم

طی هفته گذشته بیش از دوازده تن از فعالین اجتماعی و دستگیرشدگان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ توسط سیستم قضایی رژیم خونخوار جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شده اند.

تشدید این سیاست سرکوب در شرایطی شکل می‌گیرد، که به دلیل فشارهای حاصل از تورم افسارگسیخته، افزایش سرسام‌آور هزینه زندگی و  رشد روزافزون بیکاری شرایط زندگی کارگران و سایر زحمتکشان هر روز سخت تر از قبل می‌شود.

نظام سرمایه‌داری حاکم بر ایران طی چند دهه گذشته با یک بحران عمیق رکود- تورمی روبروست. تعمیق و تشدید روزافزون این بحران، سبب شده است که میلیون‌ها تن به فقر و گرسنگی و بیکاری سوق داده شوند. این بحران از طرف دیگر به تشدید و تعمیق تضادهای آشتی‌ناپذیر طبقاتی منجر شده است.

اعتراضات و اعتصابات کارگری و بخش‌های دیگر جامعه ایران رو به گسترش است. از جمله این اعتراضات می‌توان به مبارزات کارگران معادن کرمان و اعتراضات و اعتصابات کارگران هفت‌تپه اشاره کرد.

احکام اعدام اخیر بیان وحشت رژیم از رشد اعتراضات و مبارزات کارگران و دیگر توده‌هاست . رژیم جمهوری اسلامی سیاست ایجاد رعب و وحشت را دنبال می‌کند و امیدوار است از این طریق از تکرار قیام توده‌ای آبان ۹۸ ممانعت به عمل آورد.

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان(اقلیت) همه نیروهای مترقی و آزادیخواه را به مبارزه با اهداف ارتجاعی رژیم جمهوری اسلامی و سیاست اعدام فرا می‌خواند.

ما باید با افشای ماهیت جنایتکارانه رژیم جمهوری اسلامی، سکوت تأییدآمیز سرمایه‌داری جهانی را در هم شکسته و در جلب حمایت افکار عمومی مترقی و دموکراتیک جهان بر علیه سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی بیش از پیش تلاش کنیم.

ما خواهان آزادی بلاواسطه و بی قید و شرط زندانیان سیاسی و لغو احکام اعدام و همه احکام دیگر ضد انسانی و قرون وسطایی هستیم.

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!

آزادی فوری و بی قید و شرط زندانیان سیاسی!

حق حیات یک حق انسانی است!

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۷ ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۷ تیرماه ۱۳۹۹)

POST A COMMENT.