تشدید زن‌ستیزی اسلام‌گرایان علیه زنان خاورمیانه

حملات و توحش گروه‌های اسلامی از جمله داعش علیه زنان، طی ماه‌های گذشته زن‌ستیزی در منطقه خاورمیانه را تشدید نموده  و زندگی و امنیت زنان را بیش از پیش به مخاطره انداخته است. گروگان‌گیری زنان ایزدی و فروش آنان در میادین تنها نمونه‌ی این توحش نیست بلکه این فضای زن‌ستیزانه و توحش‌بار، گروه‌ها و دستجات مختلف اسلامی در گوشه و کنار خاورمیانه و حتی اروپا را برانگیخته تا به حملات برنامه‌ریزی شده علیه زنان روی آورند.

در ایران شاهد پدیده اسیدپاشی زنجیره‌ای هستیم. طی هفته‌های اخیر، در شهر اصفهان، در چندین مورد، فرد یا افراد موتورسوار به زنان اسید پاشیده و متواری شده‌اند. طبق اخبار منتشره تاکنون یکی از قربانیان این حملات اسیدی فوت کرده است. مقامات امنیتی و انتظامی نه تنها تلاشی برای دستگیری مسببین این جنایات نکرده‌اند، بلکه با تبلیغات دروغین و پخش شایعات این موارد را به “خصومت شخصی” یا “تبلیغات مخالفین” نسبت می‌دهند. اما ادامه این حملات و مشاهده این موارد در شهرهای دیگری چون تبریز، مشهد و کرمانشاه طی روزهای اخیر و اذعان رسانه‌های دولتی بر وجود حملات اسیدی به زنان، نشان از تعرضات سیستماتیک علیه زنان و ایجاد جو وحشت در جامعه و به ویژه در میان زنان دارد. زنان در ایران صرفا به خاطر پوشش‌شان یک روز توسط نیروهای انتظامی سرکوب می‌شوند و روز دیگر توسط باندهای غیررسمی سیاه اسلامی.

اما این حملات تنها به عراق و ایران محدود نمی‌شود. گروه‌های اسلامی کوچک و بزرگ در اروپا  نیز در مواردی در خیابان‌ها و معابر عمومی به زنان بی حجاب حملات لفظی یا فیزیکی کرده‌اند. آماج این حملات عمدتا زنان مهاجر خاورمیانه و شمال آفریقا هستند. در هلند یک دختر ۲۶ ساله دانشجوی ایرانی در خیابان مورد ضرب و شتم گروهی قرار گرفته و زخمی شده است. در مناطقی از شهرهای بزرگ هلند که محل سکونت مهاجرین مسلمان می‌باشد، توهین و آزار خیابانی زنان افزایش یافته است. در آلمان نیز آزار و ارعاب زنان مهاجر خاورمیانه توسط گروه‌ها و دستجات اسلامی و برخورد توهین‌آمیز به زنان بی‌حجابی که از کشورهای اسلامی‌اند، افزایش یافته است.

زنان در کوبانی با مشارکت تحسین‌برانگیزی در صف مبارزین علیه داعش می‌جنگند و در مقابل این نیروی ارتجاعی ایستادگی می‌کنند. در ایران، اعتراضات متعددی علیه موج اسیدپاشی‌ها به راه افتاده است. روز ۳۰ مهر صدها تن در تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع نموده و شعارهای ضدحکومتی سر دادند. تظاهرکنندگان خواهان برخورد با عاملین بودند. در اصفهان حدود دو هزار تن در مقابل دادگستری این شهر جمع شدند و ضمن اعتراض به فضای ناامن شهر از مسئولین خواستند تا عوامل حملات اسیدی، شناسایی و دستگیر شوند. همچنین دانشجویان علم و صنعت تهران نیز روز ۲۹ مهر به حملات اسیدی علیه زنان اعتراض کردند. در برخی شهرهای اروپا، زنانی که در معابر عمومی مورد تهاجم لفظی و فیزیکی قرار می‌گیرند، با مراجعه به پلیس و شکایت علیه متعرضان، در برابر جو زن‌ستیزانه ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

در تمامی نمونه‌های ذکر شده، گروه‌ها و گرایشات اسلامی و ارتجاعی با حمله  لفظی، فیزیکی و اسیدی به زنان سعی در مرعوب کردن آنان دارند. در سوریه و عراق به زور نیزه و شمشیر و چاقو، زنان را گروگان می‌گیرند و مورد تجاوز قرار می‌دهند. در ایران لباس‌شخصی‌های موتورسوار اسید می‌پاشند، و آن‌سوتر، دستجات لمپن در کوچه پس کوچه‌های اروپا زنان را مورد حمله قرار می‌دهند. زنان اما نشان می‌دهند که هر جا سرکوب هست، مبارزه و مقاومت و اعتراض هم هست.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت) حملات وحشیانه گروه‌های اسلام‌گرا در هر گوشه‌ی جهان را محکوم و از حقوق و آزادی‌های زنان دفاع می‌کند. دستگیری و مجازات عاملین این‌گونه حملات، گام اول در مبارزه با خشونت سیستماتیک علیه زنان است.

نابود باد هر گونه ستم و تبعیض علیه زنان

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۲ اکتبر ۲۰۱۴

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.