گزارشی از راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین – سیدنی

امروز قلب شهر سیدنی با حضور بیش از ده هزار شرکت کننده در راهپیمایی به تپش افتاد. بیش از ده هزار نفر از فعالین سیاسی، اتحادیه‌های کارگری و نیروهای چپ امروز سوم آگوست در مرکز شهر سیدنی – تان هال در دفاع از مردم فلسطین جمع شدند. یکی از سخنرانان در این راهپیمایی حملات دولت اسراییل را یک قتل‌عام عمومی خواند و گفت: دولت اسراییل در حال حاضر غزه را به هولوکاست دیگری تبدیل کرده. غزه مانند اردوگاهای کمپ اجبار شده است که هیتلر در جنگ جهانی دوم ساخته بود. بیش از یک‌ میلیون نفر در این کمپ “غزه” زندگی می‌کنند. یکی دیگر از سخنرانان گفت این واقعا شرم‌آور است درحالی‌که مردم بی‌گناه فلسطین در زیر بمباران‌های شبانه‌روزی کشته می‌شوند آن‌وقت کریستوفر پیان عضو مجلس در صفر هفته قبل خود به دولت صهیونیستی اسراییل پیام حمایت می‌فرستد و این در حالی است که ما در استرالیا زیر حملات وحشیانه اقتصادی دولت لیبرال هستیم که در تلاش است تا تمامی حقوق کارگران، دانش آموزان و تمامی خدمات اجتماعی را از بین ببرد. سخنران بعدی گفت ما سعی کردیم که از پلیس برای راهپیمایی اجازه بگیریم اما پلیس اجازه نداد و کمیته برگزارکننده این راهپیمایی تصمیم گرفت که راهپیمایی را برگزار کند و اگر پلیس خواست دخالت کند در برابرشان بایستیم. سپس طی تماس تلفنی با یکی از فلسطینی‌هایی که در زیر بمب باران اسراییل در غزه بود، او گزارشی از وضعیت غزه داد و گفت: غزه مرتب زیر بمباران‌های اسراییل است. کودکان، جوانان و مردم فلسطین دسته‌دسته در زیر آوار کشته و زخمی می‌شوند. از هشت جولای ۲۰۱۴ تابه‌حال در حدود ۱۸۰۰ کشته و تقریبا ۷۹۰۰ زخمی داشته‌ایم. مدارس، بیمارستان‌ها و اماکن دولتی مورد تهاجم قرارگرفته‌اند. و ما کمبود مدرسه، بیمارستان مواد غذایی و پوشاک داریم اتحاد و همبستگی شما مردم کشورها مختلف باعث دل گرمی ما می‌شود و ما را در ادامه مبارزه راسخ‌تر می‌کنند زنده‌باد اتحاد و همبستگی بین‌المللی. سپس سخنران بعدی گفته‌هایش رو با این شعر آغاز کرد:
سرزمین من
خانه من
فرهنگ من
مردم من
زیبایی من
رویای من
تاریخ من
فلسطین من
سپس او دولت لیبرال را به خاطر تضادها و دروغ‌گویی‌هایش و به خاطر حمایت از اسراییل محکوم کرد. اسراییلی که هرروز مردم فلسطین را در زیر بمباران می‌کشد.
سخنران بعدی که استاد دانشگاه و یهودی مدافع فلسطین بود او گفت: من یک یهودی از هزاران یهودی هستم که خجالت می‌کشم بگویم یهودی هستم به خاطر جنایت‌های که دولت اسراییل به اسم من انجام داده است. و امروز اینجا هستم که از غزه و فلسطین حمایت کنم. ما از تاریخ خودمان یاد گرفته‌ایم که برای قربانیان بلندشیم و صحبت کنیم.

سپس شرکت‌کنندگان از محل تان هال شروع به راهپیمایی کردند به مارتین پلیس و سپس دوباره به تان هال بازگشتند که در طی راهپیمایی شعار می‌دادند:
فلسطین آزاد باید گردد. غزه آزاد باید گردد. ننگ بر اسراییل، مرگ بر امریکا، استرالیا همیشه بود و همیشه سرزمین بومیان خواهد بود. اسراییل و امریکا چند نفر را امروز کشتید. یک‌دو سه چهار ما جنگ خون‌ریزی نمی‌خواهیم. پنج شش هفت هشت اسراییل یک دولت تروریست است. غزه غزه گریه نکن فلسطین هرگز نمی میرد. در هزاران در میلیون‌ها؛ همه ما فلسطینی هستیم.

یکشنبه ۳ اوت ۲۰۱۴

فعالین سازمان فداییان (اقلیت) – سیدنی

POST A COMMENT.