اعدام زندانیان سیاسی عرب خوزستان را محکوم کنیم

پس از حدود ۳ ماه بی‌خبری از وضعیت دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام با نام‌های خالد موسوی و علی چبیشاط، روز ۵ شنبه ۲۲ خرداد ماموران امنیتی در استان خوزستان خبر اعدام آن‌ها را به خانواده‌های این دو زندانی سیاسی دادند.
ماموران حکومتی هم‌چنین خانواده‌های این زندانیان سیاسی را از برگزاری هرگونه مراسمی برای پاسداشت خاطر آن‌ها منع کردند.
خالد موسوی و علی چبیشاط در آبان سال ۹۱ به اتهام بمب‌گذاری خط لوله گاز دستگیر و با توسل به اعترافاتی که در زیر شکنجه از آن‌ها گرفته شد، توسط شعبه ۴ “دادگاه انقلاب اهواز” توسط جلادی به نام سید محمد باقر موسوی به اعدام محکوم شده بودند.
از خرداد ماه سال گذشته تاکنون ۱۲ زندانی سیاسی عرب خوزستان اعدام شده‌اند. تمامی این زندانیان سیاسی مانند خالد موسوی و علی چبیشاط، زیر شکنجه مجبور به اعتراف شده و “دادگاه‌های انقلاب اسلامی” که با موازین قرون وسطایی عمل می‌کنند، تنها بر اساس اعترافات زیر شکنجه و نظر بازجویان، یعنی همان شکنجه‌گران‌شان احکام اعدام را صادر کردند.
تمامی این زندانیان سیاسی، پس از دوران بازجویی به افشای شکنجه‌های جسمی و روحی پرداخته و اتهاماتی را که در زیر شکنجه پذیرفته بودند، رد کرده بودند.
سازمان فدائیان (اقلیت) اعدام زندانیان سیاسی عرب خوزستان را به‌شدت محکوم می‌کند. ما بر آن هستیم که اعدام زندانیان سیاسی عرب خوزستان بخشی از سیاست سرکوب اقلیت‌های ملی‌در ایران است. سیاستی که از فردای به‌قدرت رسیدن حکومت اسلامی به‌ویژه در خوزستان، کردستان و ترکمن‌صحرا به اجرا درآمد و تاکنون نیز ادامه دارد. در سالیان اخیر هم‌چنین تعداد زیادی از زندانیان سیاسی با اتهامات و روش‌هایی مشابه در بلوچستان اعدام شده‌اند. اعدام این زندانیان سیاسی بار دیگر ماهیت دروغین وعده‌های روحانی در رابطه با رفع ستم از اقلیت‌های ملی را نشان داد.
سازمان فدائیان (اقلیت) بار دیگر مخالفت خود را با صدور و اجرای حکم اعدام اعلام می‌نماید. حکومت اسلامی در طول ۳۵ سال حاکمیت ننگین خود، بارها از این روش برای تثبیت قدرت خود و به‌قتل رساندن مخالفان از میان کارگران، کمونیست‌ها، روشنفکران مبارز و فعالین اقلیت‌های ملی استفاده نموده است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
۲۴ خرداد ۱۳۹۳
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.