وحشیگری رژیم جمهوری اسلامی علیه کارگران را محکوم می‌کنیم

جمهوری اسلامی، بار دیگر دشمنی آشتی ناپذیراش را با طبقه کارگر ایران نشان داد و ده‌ها تن از کارگران و فعالین کارگری را که خواهان برگزاری مراسم اول ماه مه بودند، مورد ضرب و شتم قرار داد و بازداشت نمود.
به رغم تمام اقدامات سرکوبگرانه و بگیر و ببند‌های رژیم برای ممانعت از برگزاری مراسم اول ماه، گروه‌هائی از کارگران و فعالان کارگری روز پنجشنبه اول ماه مه،  تلاش نمودند در دونقطه از تهران تجمعات خود را به مناسبت روز کارگر، برگزار کنند.
در حالی که تعدادی از اعضای سندیکای شرکت واحد قصد تجمع و برگزاری مراسم اول ماه مه را در پایانه آزادی به همراه گروهی از رانندگان شرکت واحد داشتند، مورد یورش نیروهای سرکوب رژیم قرارگرفتند و گروهی از اعضای سندیکا و رانندگان شرکت واحد،  از جمله، مددی ، خوانساری ، سعیدی، وحیدی و نعمتی را دستگیر نمودند. در این یورش وحشیانه رژیم لااقل ٢٠ تن دستگیر شدند.
در اقدامی دیگر، گروهی از فعالان کارگری که قصد تجمع در مقابل وزارت کار را داشتند، مورد یورش نیروهای سرکوب رژیم قرارگرفتند. در این یورش واحدهای سرکوبگر نیز تعدادی بازداشت شدند که  در میان آنها از پروین محمدی و شاهپوراحسانی راد از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگری نیز نام برده شده است. پیش از این در سه شنبه شب، دوتن از فعالان اتحادیه آزاد کارگران، جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی، نیز توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بودند. در همین حال در کردستان نیز تعدادی از فعالان کارگری مورد بازجوئی قرار گرفتند.
با وجود تمام وحشیگری رژیم دیکتاتوری عریان ، تلاش کارگران و فعالان کارگری برای برگزاری علنی مراسم اول ماه مه، اقدامی جدا حائز اهمیت است. برگزار کنندگان مراسم اول ماه مه امسال، بار دیگر نشان دادند که حتا در دشوارترین شرایطی که رژیم دیکتاتوری عریان ایجاد نموده، می‌توان و باید مراسم اول ماه مه را علنا برگزار کرد.
سازمان فدائیان (اقلیت) به برگزار کنندگان مراسم اول ماه مه درود می فرستد.
سازمان فدائیان (اقلیت) اقدامات وحشیانه رژیم علیه کارگران را محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری تمام بازداشت شد‌گان و کلیه کارگران زندانی است.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورائی
زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
١١ اردیبهشت ١٣٩٣
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.