خواست آزادی کارگران زندانی بر فراز غرفه سازمان درجشن اومانیته -گزارشی کوتاه از جشن اومانیته در پاریس

جشن اومانیته امسال برای هشتادو چهارمین بار از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ سپتامبر در فرانسه برگزار شد. این جشن که از سوی حزب کمونیست فرانسه سازماندهی می شود، هر سال صدها هزار نفر بازدید کننده را به خود جذب می کند. طبق گزارشات منتشر شده، امسال نیز ۵۰۰ هزار نفر در این جشن حضور پیدا کردند. علاوه بر حضور بازدیدکنندگان، سیاستمداران، هنرمندان و خبرنگاران، صدها غرفه از سازمان ها و احزاب چپ و کمونیست از سراسر جهان و نیز انجمن ها و سازمان های فعال در زمینه های مختلف از جمله آزادی زندانیان، محیط زیست و حقوق دموکراتیک  نیز در این جشن برپا می شود.

جشن اومانیته هر سال شامل برنامه های سیاسی، مانند جلسات بحث و سخنرانی، نمایشگاه های هنری و علمی، کارگروه های مختلف و  کنسرت های مختلف  می باشد.

کمیته خارج سازمان فدائیان (اقلیت) نیز با همیاری رفقای هوادار سازمان، همانند سال های گذشته در این جشن غرفه ای داشت که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. این غرفه، علاوه بر فروش غذا برای تامین مخارج غرفه و کمک مالی برای سازمان، با برپایی میز سیاسی شامل نشریات مختلف و مواضع سازمان به زبان های فرانسه، انگلیسی و آلمانی، محلی برای تجمع و بحث و گفتگو ی رفقا و علاقه مندان گردیده بود. تزئینات غرفه، شامل عکس های جانباختگان سازمان، زندانیان سیاسی، کارگران زندانی و شعارها و طرح های گوناگون، بیانی تصویری از تاریخچه و مواضع سازمان بود. عکس‌های متعددی از کارگران زندانی و دیگر  زندانیان سیاسی، حقوق شهروندی و محیط زیست، به ویژه عکس‌های بزرگی از اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در مقابل غرفه، حاکی از خواست سازمان برای آزادی فوری و بی قید و شرط این زندانیان بود که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد. پخش سرود ها به زبان های مختلف، موسیقی محلی و موسیقی شاد برای جشن اومانیته فضایی صمیمی و شاد در غرفه ایجاد کرده بود. امسال، نمایش فیلم در صحنه ای بزرگ از غرفه شامل فیلم های مختلف از جمله، رقص های محلی مناطق مختلف ایران، جلوه ای خاص به غرفه سازمان بخشیده بود.

در راستای تقویت روابط بین المللی با احزاب و سازمان های کمونیست، حضور در جلسات بحث سیاسی در غرفه های کشورهای دیگر  و پخش جزوات مربوط به سازمان و مواضع آن به زبان فرانسوی و همچنین گفتگو و تبادل نظر با رفقای احزاب و سازمان های کمونیست دیگر کشورها، در جهت تقویت روابط بین المللی، گامی بود که در راستای یکی از مهمترین اهداف شرکت سازمان در این جشن برداشته شد.

متن کامل نشریه کار شماره ۸۳۹ در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.