هلند: فراخوان برگزاری یادمان سی ویکمین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی دهه شصت و تابستان ۱۳۶۷

با شما باد آتشین سوگند / با شما با د آتشین پیوند

هیات مرگ در هر زندان از زندانیان یک جواب می شنوید: نه!!

و صفهای طویل در انتظار لحظه جاودانه شدن در راهروهای بند

ایرانیان آزادیخواه و مبارز در خارج !

در تابستان ۱۳۶۷ هزاران زندانی سیاسی  در کمتر از دو ماه در زندان های ایران اعدام شدند. این اولین باری نبود که جمهوری اسلامی مخالفان سیاسی خود را دسته جمعی اعدام می کرد، اما اولین باری بود چنین جنایتی را در خفا و در سکوت کامل مرتکب شدند. از سال ۱۳۶۰ رژیم که اعدام سیستماتیک و گسترده نیروهای آزادیخواه و کمونیست را آغاز کرد، تعداد و نام اعدامیان را در رسانه های خود اعلام می کرد تا رعب و وحشت را برحامعه حاکم سازد. اما در تابستان ۱۳۶۷، زندانیانی که یک بار محاکمه شده و به زندان های چند ساله محکوم شده بودند، بار دیگر در دادگاه‌های چند دقیقه‌ای محاکمه و به اعدام محکوم شدند و در همان روز نیز حکم آنان اجرا شد.

هدف سران جمهوری اسلامی از این دستگیری های گسترده و اعدام‌ها، تثبیت پایه‌های حاکمیت خود و بازپس‌گیری آزادی‌ها و دستاوردهایی بود که مردم طی قیام ۱۳۵۷ بدست آورده بودند.

ما فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) در هلند با شرکت در مراسم سی و یکمین سالگرد یادمان کشتار زندانیان سیاسی  تابستان ۱۳۶۷ و دهه شصت که به فراخوان کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران در هلند در شهر آمستردام برگزار می شود گرد هم می آییم تا یاد جانفشانان دهه شصت و تابستان ۱۳۶۷ را گرامی بداریم.

تاریخ: شنبه ۷ سپتامبر ۲۰۱۹

زمان: از ساعت ۱۴ تا ۱۶ بعداز ظهر

مکان: میدان دام در شهر آمستردام

هم اکنون فعالین کارگری اسماعیل بخشی، علی نجاتی و مدافعین کارگری از جمله سپیده قلیان، عسل محمدی، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی، امیر حسین محمدی فرد و تعدادی از کارگران کشت و صنعت هفت تپه و… در بیدادگاه‌های فرمایشی محاکمه و در زندان بسر می‌برند. معلمین، اعضای کانون نویسندگان، وکلا و زنان معترض به حجاب اجباری نیز در زندان بسر می برند. در مراسم یادمان با ما همراه باشید تا ضمن گرامیداشت جانفشانان راه آزادی و سوسیالیسم  با همبستگی و حمایت از فعالین کارگری زندانی و زندانیان سیاسی جنایات رژیم را افشا و صدای آنان را بگوش جهانیان برسانیم.

یاد و خاطره جانفشانان دهه شصت و کشتارتابستان ۱۳۶۷ پاینده باد

سرنگون باد جمهوری اسلامی   –   برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی  –  زنده باد سوسیالیسم

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) – هلند   

 

POST A COMMENT.