شبکه های جاسوسی رژیم در ترکیه و مخاطرات آن برای پناهجویان

هزاران پناهجوی ایرانی که طی سال‌های گذشته برای نجات جان خود از سرکوب و پیگرد در ایران به ترکیه پناه برده‌اند، نه تنها در بلاتکلیفی به سر می‌برند بلکه در معرض خطراتی‌اند که شبکه‌های امنیتی و جاسوسی ایران در ترکیه برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

اخیرا روزنامه‌های معتبر ترکیه، چون حریت، پرده از وجود یک باند ۲۴ نفره ایرانیان برداشته که از سوی سپاه پاسداران برای جمع‌آوری اطلاعات امنیتی و جاسوسی به ترکیه اعزام شده‌اند. ۱۰ تن از این عده زن‌اند که پس از دستگیری به ایران بازگردانده شده‌اند. به این زنان ماموریت داده شده بود، با نزدیک شدن به مقامات نظامی و پلیسی، به صیغه آن‌ها درآیند و اطلاعات و اسناد را به سپاه پاسداران ارسال کنند.

کشف این باند، پایان ماجرای جاسوسی و فعالیت‌های امنیتی رژیم در خارج کشور و در ترکیه نیست. سازمان‌های امنیتی بسیاری از کشورهای اروپایی در گزارش‌های سالانه خود، نسبت به فعالیت‌های طرفداران جمهوری اسلامی در خارج علیه اپوزیسیون هشدار داده‌اند.

جمهوری اسلامی که در ایران جوانان را به خاطر پوشش و گوش دادن به موسیقی دستگیر می‌کند، از فحشا به عنوان ابزاری در سیاست خارجی خود بهره می‌گیرد تا فعالیت‌های جاسوسی و امنیتی‌اش را پیش برد.

فعالیت چنین باندهایی در کشوری که در آن هزاران پناهجوی ایرانی در بدترین شرایط به سر می‌برند، فضای امنیتی را تشدید می‌کند و می‌تواند مخاطرات جدیدی برای آنها دربرداشته باشد. پناهجویان ایرانی ضمن رعایت هشیاری در مقابل تهدیدات و مخاطرات احتمالی، باید سازمان‌ها و ارگان‌های پناهندگی را در جریان این مخاطرات قرار دهند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۷ مه ۲۰۱۳

 متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.