گزارش‌‌هایی از اکسیون‌های برگزار شده در حمایت از جنبش کارگری ایران

Hollandهلند: برگزاری آکسیون در حمایت از جنبش کارگری ایران

روز شنبه ٢۶ ژانویه تعدادی از فعالین سیاسی با شرکت در آکسیونی که فعالین سازمان ما در هلند به همراه رفقای حزب کمونیست در این کشور فراخوان آن را داده بودند، شرکت کردند. در این آکسیون که از ساعت ٢ بعدازظهر آغاز گردید، شعارهایی به دو زبان فارسی و هلندی در حمایت از کارگران و دیگر زندانیان سیاسی، نابودی جمهوری اسلامی و لغو مجازات اعدام سرداده شد. زنده باد سوسیالیسم، زنده باد آزادی از دیگر شعارهای تجمع‌کننده‌گان بود. فعالین سازمان ما نیز با قرائت بیانیه‌‌ای به زبان‌های فارسی و هلندی حمایت خود را از جنبش کارگری و فعالین کارگری در ایران اعلام کردند. رفقا در سخنان خود هم‌چنین با اشاره به تجمع هم زمان ٨٠٠ کارگر دو مجتمع کشت‌وصنعت کارون شوشتر و مجتمع کشت‌وصنعت هفت‌تپه در برابر دفتر احمدی‌نژاد که در سرمای زمستانی تاکنون چندین روز به طول انجامیده است، حمایت خود را از خواست‌ها و مبارزات این کارگران اعلام کردند.

فعالین سازمان فدائیان اقلیت – هلند

٢٧ ژانویه ٢٠١٣

Australiaسیدنی – استرالیا: گزارشی از آکسیون اعتراضی علیه جمهوری اسلامی

در اعتراض به سیاستهای سرکوبگرانه و ضدمردمی جمهوری اسلامی و در حمایت و پشتیبانی از کارگران ایران و خواست آزادی بی قید و شرط فعالین کارگری که در زندانهای رژیم به سرمیبرند، عصرروزجمعه 2013/1/25 در یکی از اماکن پر ازدحام (پارماتا) واقع درشهر سیدنی، ساعت 4 بعدازظهراکسیونی به فراخوان فعالین سیاسی احزاب وسازمانهای ایرانی، استرالیایی که درهمبستگی با کمپین جهانی 26 بود انجام گرفت. محل مورد انجام آکسیون که با نصب و قراردادن پوستر و عکسهایی از فعالین کارگری آراسته و مزین شده بود، نظرمردم و عابرین را بیش از هر چیز بخود جلب می‌کرد و به همین دلیل مراجعین ضمن بازدید از میز و پوستر و شعارها از شرایط و اوضاع ایران جویا شده و اظهارهمدردی و پشتیبانی میکردند و به امضای تومارعلیه جمهوری اسلامی میپرداختند. در این اکسیون تراکت و بیانیه برگزارکنندگان به زبانهای انگلیسی و فارسی در میان مردم و عابرین به شکل وسیعی پخش و توزیع شد. در همین‌جا لازم به توضیح  است که پلیس هرچند اطلاع قبلی از حرکت ما داشت اما متأسفانه با بهانه جویی مانع از ادامه کاری ماشد، ضمن مشاجره و اعتراض شرکت کنندگان به پلیس، در ساعت 5.30 برنامه را به پایان برده و ناچار به ترک محل شدیم.

زنده باد اتحاد یکپارچگی طبقه کارگر در سراسر جهان

زنده بادآزادی وسوسیالیسم

مرگ برجمهوری اسلامی

برگزارکنندگان اکسیون

حزب کمونیست ایران(تشکیلات استرالیا)

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت)

جمعی از فعالین کارگری

اتحادیه کاران ساختمانی سی اف ام ای یو                                                      

2013/1/25

Denemarkبرگزاری راهپیمایی و تجمع اعتراضی در کپنهاک در اعتراض علیه تعرض سرمایه‌داران به حقوق و سطح معیشت کارگران و آزادی فعالین کارگری در ایران

 روز شنبه ۲۶ ژانویه، فعالین سازمان همگام با سایر احزاب، سازمان‌ها، نهادهای مدافع کارگران در شهر کپنهاک، همگام با کارزار جهانی به دفاع از مبارزات کارگران ایران، راهپیمایی و تجمع اعتراضی برگزار کردند. این تجمع که به دعوت فعالین سازمان ما در دانمارک، کمیته بین‌المللی برای حمایت از زندانیان سیاسی ایران، میز کتاب کپنهاک، حزب کمونیست ایران (تشکیلات دانمارک)، کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران(دانمارک)، و کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران- دانمارک برگزار گردید. شرگت‌کنندگان در راهپیمایی و تجمع اعتراضی پلاکاردهایی با شعارهای “زندانی کارگر، زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “زندانیان سیاسی باید آزاد گردد”، “مرگ بر جمهوری اسلامی” و “زنده باد سوسیالیسمِ” با خود به همراه داشتند. این راهپیمایی و تجمع اعتراضی در مرکز شهر کپنهاک برگزار شد.

 فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) – دانمارک

ونکوور – کانادا: اکسیون حمایت از جنبش کارگری ایران

در تاریخ ۲۶ ژانویه در دفاع از خواست‌ها و مطالبات کارگران ایران و نیز در اعتراض به زندانی شدن کارگران فعال و مدافعین کارگری توسط رژیم جمهوری اسلامی و نیز جهت جلب حمایت سازمان‌ها و نهادهای کارگری در استان بی سی (بریتیش کلمبیا) در کانادا، فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) در ونکوور با همکاری و سازماندهی دیگر سازمان‌ها و جریانات چپ و مدافع طبقه کارگر، در اعتراض به زندانی شدن مدافعین و فعالین کارگری و نیز جهت حمایت از خواست‌ها و مطالبات کارگران ایران، در یکی از تقاطع خیابان‌های پر رفت و آمد شهر ونکوور، آکسیونی را برگزار نمودند. جمعیت حاضر در آکسیون، ضمن محکوم نمودن رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در سرکوب کارگران و زندانی نمودن فعالین کارگری، شعارهایی علیه رژیم سرمایه‌داری و مذهبی حاکم بر ایران ابراز نموده و خواهان آزادی بی قید و شرط کارگران از زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های ایران گشتند. در آکسیون فوق بیش از ده نهاد و اتحادیه کارگری غیر ایرانی استان، با ارائه اطلاعیه‌هایی ضمن محکوم نمودن رژیم جمهوری اسلامی، حمایت خود را از مبارزات کارگران ایران اعلام نمودند. یکی از کارگران حاضر در آکسیون، به عنوان نماینده رسمی کارگران سراسر استان، با ارائه سخنانی، پشتیبانی کارگران این استان از مبارزات و مطالبات کارگران و هم‌زنجیران خودشان در ایران ابراز نموده و عملکرد و سیاست‌های ضد کارگری جمهوری اسلامی را نسبت به کارگران محکوم نمود. این نماینده در انتها، خواهان آزادی هرچه فوری‌تر کارگران از زندان‌های نظام حاکم بر ایران گشت. در این روز، برگزارگنندگان آکسیون، با در دست داشتن عکس و پوسترهای فعالین و مدافعین گارگری زندانی، تعدادی وسیعی اطلاعیه که  به زبان انگلیسی تکثیر شده بود بین رهگذران و جمعیت حاضر پحش نمودند. در این اطلاعیه، ضمن اشاره به مبارزات کارگران و تشریح  وضعیت کنونی آنان، قوانین ضد کارگری و سرکوب‌های رژیم جمهوری اسلامی ایران علیه کارگران و زحمتکشان ایران، توضیح داده شد. سازماندهندگان آکسیون: فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) ونکوور- کانادا، حزب کمونیست ایران- تشکیلات خارج کشور- کانادا، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)- ونکوور، اتحاد چپ ایرانیان- ونکوور بودند. حزب کمونیست کارگری و ایران سولیداریتی در ونکوور، ضمن انتشار اطلاعیه‌های جداگانه، پشتیبانی خود را از آکسیون ۲۶ ژانویه اعلام و در روز برگزاری آن، شرکت فعال داشتند.

پیروز باد مبارزات کارگران ایران

فعالین سازمان فداییان (اقلیت) – ونکوور

آلمان – فرانکفورت: گزارشی از اکسیون سراسری دفاع از مبارزات کارگران ایران در روز ۲۶ ژانویه

در روز ۲۶ژانویه، فعالان سیاسی چپ انقلابی و نیروهای مترقی در شهر فرانکفورت، همگام با سایر همرزمان خود در سراسر جهان به خیابان آمدند تا صدای اعتراض کارگران ایران را به گوش مردم جهان برسانند.

در این روز به این منظور اکسیونی به فراخوان کمیته فعالین چپ شهر فرانکفورت برگزار شد که رفقای فعالین سازمان فدائیان- اقلیت، حزب کمونیست ایران، نهادهای کارگری در شهر فرانکفورت علاوه فراخوان های حمایتی جداگانه در کنار رفقای مستقل در این اکسیون شرکت کردند.

هدف از برگزاری این اکسیون حمایت از مبارزات کارگران ایران، و درخواست آزادی بی قید و شرط فعالین کارگری زندانی در ایران بود. در این راستا اعلامیه‌هایی به زبان فارسی و آلمانی منتشر شد که علاوه بر تشریح وضعیت سیاسی و سرکوب حاکم در ایران بر آزادی کارگران زندانی تاکید شده بود. همزمان پلاکاردهایی که در اکسیون به زبان آلمانی برپا شده بودند، حاکی از خواست آزادی زندانیان سیاسی، محکومیت رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی و گویای آرمان سوسیالیستی به عنوان تنها آلترناتیو برای حل معضلات اجتماعی و اقتصادی توده های مردم کارگر و زحمتکش بود.

تجمع اعتراضی در این روز در دستیابی به این هدف از طریق جلب توجه و کنجکاوی مردم و دادن اطلاعات در مورد استثمار و سرکوب حاکم در ایران موفق بود. به ویژه این که در این اکسیون تلاش شد تا بر نظم سرمایه داری حاکم بر جمهوری اسلامی نیز به همان اندازه ی ارتجاع حاکم بر آن تاکید گردد.

همچنان حضور جمع زیادی از از فعالان سیاسی شهر فرانکفورت در این اکسیون، نشانگر عزم و اراده ی مشترک برای سرنگونی جمهوری اسلامی و نابودی نظام سرمایه‌داری در ایران بود و بیان این واقعیت که سال های دراز تبعید هرگز بر ما سکوت و خمودگی را چیره نخواهد ساخت و انقلابیون چپ در تبعید پایگاهی برای طبقه‌ی کارگر ایران در خارج از کشورند که صدای آنان را به گوش مردم جهان می‌رسانند.

 فعالین سازمان فدائیان(اقلیت) – فرانکفورت

POST A COMMENT.