گزارشی از برگزاری مراسم گرامی‌داشت اول ماه مه در ونکوور

روز شنبه ۴ ماه مه  ۲۰۱۹ کمیته برگزاری اول ماه مه در ونکوور، متشکل از نیروهای چپ و کمونیست و فعالین کارگری در شهر، به مناسبت گرامیداشت اول ماه مه، برنامه سخنرانی و جشن را درسالن اتحادیه سراسری یونیفور تدارک دیدند.

در این برنامه پس از خوش‌آمدگویی مجری مراسم، بیانیه کمیته اول ماه مه خوانده شد و پس آن یکی از اعضای اتحادیه و عضو کمیته برگزاری، اطلاعیه اتحادیه  را که در حمایت از کارگران ایران و در دفاع از آزادی کارگران زندانی صادر و به این کمیته ارسال شده بود، خوانده شد. در ادامه برنامه فیلم و ویدئوکلیپ‌هایی در رابطه با روز جهانی کارگر و همبستگی کارگران ایران و جهان به نمایش گذاشته شد.

پس از پایان کلیپ ها، بهرنگ زندی سخنران برنامه از فعالین سیاسی و نیز عضو کمیته، بحث خود را در زمینه شوراهای کارگری و تاثیر آن بر جنبش مبارزات سراسری ایران ارائه داد.

پایان‌بخش قسمت سیاسی برنامه، با عنوان تبریک و گرامیداشت زادروز تولد کارل مارکس، سرود انترناسیونال با همکاری و همصدایی جمعیت حاضر در سالن خوانده شد.

قسمت دوم برنامه برپائی جشن بود که شرکت کنندگان و حاضرین در سالن با پاس داشتن اول ماه مه روز جهانی کارگر به شادی و پایکوبی پرداختند.

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم

سرنگون‌باد رژیم جمهوری اسلامی

برقرار باد حکومت شورائی

گزارش از فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) ونکوور- کانادا

۶ ماه مه ۲۰۱۹

POST A COMMENT.