دستمزدهای عقب‌افتاده‌ی کارگران بازنشسته باید به سرعت پرداخت گردد

کارگران بازنشسته ذوب‌آهن اصفهان در روزهای اخیر بارها در برابر دفتر کانون بازنشستگان ذوب‌آهن در خیابان نشاط شهر اصفهان دست به تجمع زده و خواستار پرداخت فوری دستمزد‌های عقب‌افتاده‌ی خود شدند. آن‌ها هم‌چنین برای دست‌یافتن به خواست‌های خود اقدام به بستن خیابان نمودند. به‌گفته‌ی کارگران، آخرین دستمزدی که به آن‌ها پرداخت شده در ماه مرداد بوده که حقوق تیرماه را دریافت کرده‌اند.

یکسال است که ٨۴ هزار کارگر بازنشسته صنایع فولاد از جمله ٣٢ هزار کارگر بازنشسته ذوب‌آهن، برای دریافت دستمزدهای عقب‌افتاده‌ی خود دست به اعتراض می‌زنند.

براساس گزارشات منتشره، در تجمع روز سه‌شنبه یکی از بازنشستگان تلاش داشته است تا در اعتراض به این وضعیت خود را از طبقه‌ی دوم به پایین پرتاب کند که رفقای کارگرش مانع این کار او شدند. کارگران هم‌چنین اعلام کرده‌اند که در صورت حل نشدن مشکلات‌شان اعتراضات خود را در سطح وسیع‌تری ادامه داده و به جاده‌های اصلی شرکت‌های صنعتی اصفهان خواهند کشاند.

این در حالی‌ست که مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان در گفت‌وگو با روزنامه قدس تجمع و اعتراض کارگران بازنشسته را به ضرر آن‌ها دانسته است. مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان از زبان مقامات حکومتی حرف می‌زند ، خواست آن‌ها را بیان می‌کند و دشمن کارگران است.

نه فقط ادامه‌ی اعتراضات که گسترش آن و شرکت هر چه وسیع‌تر بازنشستگان و خانواده‌های‌شان در اعتراضات می‌تواند رژیم را مجبور به حل مشکل کارگران نماید. امروز هزار کارگر بازنشسته تجمع می‌کنند و رژیم به دست‌وپا می‌افتد و برای خواباندن اعتراض وعده می‌دهد، اما اگر فردا تعداد کارگران معترض و خانواده‌های‌شان به سی هزار نفر برسد، رژیم دیگر نمی‌تواند تنها به دادن وعده اکتفا کند.

٨۴ هزار بازنشسته صنایع فولاد در همسبتگی با یکدیگر می‌توانند به بسیاری از خواست‌های خود تحقق بخشند و این تنها بازنشستگان صنایع فولاد نیستند که با مشکلات روبرو می‌باشند. پایین بودن حقوق و بسیاری از خواست‌های کارگران بازنشسته در سراسر ایران امروز از سوی حاکمیت بدون پاسخ مانده است. همزمان با اعتراضات کارگران بازنشسته ذوب‌آهن، کارگران بازنشسته نفت آبادان نیز دست به تجمعاتی از جمله در وزارت نفت در خیابان طالقانی تهران زدند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از اعتراضات و خواست‌های کارگران بازنشسته ذوب‌آهن خواستار پرداخت فوری دستمزدهای عقب افتاده‌ی کارگران ایران است.

سازمان فدائیان (اقلیت) معتقد است که کارگران بازنشسته نه فقط نباید دغدغه دریافت دستمزدهای خود را داشته باشند،بلکه آنها باید بتوانند با دستمزدهای خود نیازهای زندگی خود و خانواده‌هایشان ، از معاش روزانه گرفته تا مسکن، بهداشت و درمان، آموزش و دیگر نیازهای‌شان را تامین کنند.

سازمان فدائیان (اقلیت) کارگران ایران را به همبستگی طبقاتی برای رسیدن به خواست‌های بر زمین مانده‌ی‌شان برای رسیدن به یک زندگی انسانی فرا می‌خواند.

 سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۵ آذر ماه ۱۳۹۱

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی‌

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.