سرکوب و اعدام فعالان سیاسی – فرهنگی عرب را متوقف کنید

بر طبق خبرهای انتشار یافته از سوی فعالان مدنی و حقوق بشر از اهواز، دادگاه انقلاب این شهر، پنج شهروند عرب و فعال سیاسی- فرهنگی به نام‌های محمدعلی عموری فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی اصفهان و دبیر یک نشریه دانشجوئی به زبان عربی، هاشم شعبانی معلم زبان عربی دبیرستان‌های شهر رامشیر، هادی راشدی و دو برادر دیگر به نام‌های مختار و جابر آلبوشه از فعالان سیاسی- مدنی این شهر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا به اعدام محکوم نموده و این حکم را به خانواده آن‌ها ابلاغ نموده است.

چند هفته پیش نیز سه برادر به نام‌های عباس، طه و عبدالرحمان حیدریان و جوان دیگر به نام علی شریفی که در جریان اعتراضات خیابانی در٣١ فروردین سال گذشته دستگیرشده بودند و همگی آن‌ها زیر٣٠ سال سن داشتند، پس از شکنجه‌های وحشیانه و اعتراف‌گیری، در دادگاه فرمایشی رژیم به اعدام محکوم شدند و در اواخر خرداد سال جاری در زندان کارون اهواز به دار آویخته شدند. هنوز یک ماه ازاعدام این چهار شهروند عرب خوزستانی نگذشته است که دستگاه قضائی رژیم سرکوب‌گر جمهوری اسلامی حکم اعدام پنج شهروند عرب دیگر را صادر نموده و برخی دیگر از فعالان سیاسی- فرهنگی عرب را نیز به زندان‌های طولانی مدت محکوم نموده است.

رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی طی بیش از سه دهه حاکمیت جنایتکارانه خود، ملیت‌های غیر فارس را در معرض شدیدترین ستم‌ها و تبعیضات ملی قرار داده و در برابر هر خواست دموکراتیک و آزادی‏خواهانه ملیت‌های تحت ستم ایران به قهر و سرکوب و اعدام متوسل شده است. این رژیم در تمام دوران حیات خود جز قتل و زندان و اعدام و جز تشدید ستم و نابرابری ارمغان دیگری برای مردم زحمتکش و ملیت‌های تحت ستم ایران نداشته است. در شرایط حاضر نیز که جمهوری اسلامی در تنگنای هلاکت‌بار حاصل از بحران‌های عمیق اقتصادی و سیاسی به سر می‌بَرَد، توأم با تشدید این بحران‌ها بر شدت اقدامات سرکوبگرانه خویش علیه عموم فعالان سیاسی و ملیت‌های تحت ستم ایران افزوده است. به‌‏رغم تمام این اقدامات سرکوبگرانه، ملیت‌های تحت ستم ایران از مبارزه علیه دولت جمهوری اسلامی و سیاست‌های تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه آن دست نشسته و در اشکال مختلفی به مبارزه علیه تبعیض و ستم و نابرابری و برای تحقق مطالبات دموکراتیک خود ادامه داده‌اند.

سازمان فدائیان (اقلیت) تمامی اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم جمهوری اسلامی علیه فعالان سیاسی به ویژه اعدام شهروندان عرب خوزستانی را قویاً محکوم می‌کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) همچنین صدور حکم اعدام برای پنج شهروند دیگر عرب را محکوم می‌کند و خواستار لغو فوری این احکام و آزادی فوری و بی قید و شرط این زندانیان و همه زندانیان سیاسی‏ست.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواهان برابری تمام ملیت‌های ساکن ایران است. لذا، هر گونه ستم، تبعیض و نابرابری ملی، باید فوراً و بدون هیچ قید و شرطی ملغا گردد.

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان (اقلیت)

۲۳ تیر ۱۳۹۱

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.