پیام تشکیلات استکهلم حزب کمونیست ایران به مناسبت گرامیداشت سالگرد سیاهکل

رفقای سازمان فدائیان (اقلیت)!

ضمن تشکر از دعوت برای شرکت در مراسم گرامیداشت سیاهکل، در چهل و هشتمین سالگرد رویداد سیاهکل یاد انقلابیون سازمان چریک های فدایی خلق ایران را که در سال های سیاه دیکتاتوری پهلوی، فداکارانه رو در روی رژیم شاه قرار گرفتند، گرامی میداریم و به یاد و خاطره آن عزیزان درود می فرستیم.

سالگرد رویداد سیاهکل همزمان است با سالگرد انقلابی که سر انجام در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ رژیم شاه را از اریکه قدرت به زیر کشید. اما متاسفانه ارتجاع اسلامی با به شکست کشاندن انقلاب ایران و با اتکاء به بی رحمانه ترین سرکوب ها دیکتاتوری به مراتب هارتری را بر جامعه ایران حاکم نمود و نظام سرمایه داری ایران را نیز از زیر ضرب بحران سیاسی مهلکی که در آن گرفتار آمده بود بدر برد. بدین ترتیب برای مدت چهار دهه شرایط استثمار و بی حقوقی کارگران و اکثریت مردم ایران را باز تولید نمود.

امروز در شرایطی یاد مبارزات انقلابی آن دوره و یاد انقلابیون سیاهکل را گرامی میداریم که جنبش کارگری و سایر جنبش های اجتماعی و آزادی خواهانه در سطح بی سابقه ای رژیم جمهوری اسلامی را به چالش گرفته است. در این دوره خطیر و سرنوشت ساز وظیفه ما است که دلایل شکست انقلاب ۵۷ را با هشیاری و روشن بینی دنبال کنیم و از آن درس بگیریم. مهم‌ترین درسی که این تجربه به ما می دهد، این است که در شرایط کنونی که توده های ستم دیده و تهی دست جامعه و طبقه کارگر با مبارزات مستمر خود عملا نشان داده اند که در آستانه گذر از کلیت رژیم مذهبی و سرمایه‌داری جمهوری اسلامی هستند، ما باید زمینه های عدم تکرار ضعف های آن دوران را سرمشق فعالیت خود قرار دهیم.

توجه به رویداد های بعد از دی ماه سال گذشته و توازن قوای جدیدی که در جامعه ایران بوجود آمده به ما می گوید که طبقه کارگر و نیروهای چپ و کمونیست آن جریانی هستند که می توانند جامعه ایران را از خطر ادامه حاکمیت این رژیم در شکل و سیمای دیگری نجات دهند و مجدانه برای برقراری آلترناتیو سوسیالیستی خود تلاش کنند. این شرایط وظایف خطیری را در مقابل ما نیروهای چپ و کمونیست در ایران قرار می دهد. در این راستا ما سیاست همکاری و نزدیکی مبارزاتی بیشتری را در همه سطوح بین نیروهایی که با گرایشات مختلف در طیف چپ و سوسیالیستی قرار می گیرند، پیش از هر زمانی ضروری می دانیم و به سهم خود می کوشیم جواب‌گوی الزامات آن باشیم.

بار دیگر سالگرد ۱۹ بهمن و یاد انقلابیون سازمان چریک های فدایی خلق و همه جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم را گرامی می داریم.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران – استکهلم

فوریه ۲۰۱۹

 

POST A COMMENT.