حمله وحشیانه علیه شهروندان افغان مقیم یزد را محکوم می کنیم

بر طبق خبری که غروب روز شنبه دهم تیر در برخی سایت‌های خبری انتشار یافت، به دنبال قتل یک دختر جوان ایرانی در یزد، مشتی اراذل و اوباش و پاره‌ای ازمردم ناآگاه و متعصب، خانواده‌های کارگر و مهاجر افغان مقیم این شهر را با سنگ و چوب مورد حمله قرارداده و ده‌ها خانه مسکونی مهاجرین افغان را به آتش کشیدند. خبرهای انتشار یافته حاکی از آن است که در اثر این یورش‌ها، شماری از افغان‌ها درآتش سوخته و به شدت زخمی شده و تعداد دیگری آواره بیابان‌ها شده‌اند.

سخنگوی سفارت ایران درکابل، به همتایان افغان خود گفته است: “دو افغان پس از تجاوز به یک دختر ١۸ ساله، وی را به قتل رسانده‌اند و مردم یزد از این موضوع خشمگین شده و واکنش عمومی نشان داده‌اند”! این در حالی‏ست که به گفته معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، دولت ایران تاکنون هیچ‌گونه سند و یا شاهدی مبنی بر این‌که شهروندان افغان مقیم این شهر در این قتل دست داشته‌اند، به سفارت افغانستان در تهران و یا وزارت خارجه در کابل ارائه نکرده‌اند. با این وجود یورش به خانواده‌های افغان که از روز پنجشنبه آغاز شده است همچنان ادامه دارد. در جریان این یورش‌ها متجاوز از دویست خانواده افغان به شدت آسیب دیده و متضرر شده‌اند. بسیاری از افغان‌ها در خانه‌های خود محبوس شده و از ترس وحشی‌گری‌های اوباشان و تحریک‌شدگان، جرأت نمی‌کنند از خانه خارج شوند. دولت جمهوری اسلامی موظف است در اسرع وقت جلوی این وحشی‌گری‌ها را بگیرد. اولاً اتهام دو افغان متهم و دستگیر شده، هنوز در هیچ دادگاهی ثابت نشده است و ثانیاً حتا چنان‌چه جرمی توسط دو شهروند افغان صورت گرفته باشد، این جرم، جرمِ شخصی‏ست و ربطی به همه افغان‌های مقیم یزد یا سایر شهرهای ایران ندارد. همان طور که اگر یک شهروند ایرانی چنین جرمی را مرتکب می‌شد، کسی حق نداشت متعرض بستگان و خانواده وی یا سایر شهروندان ایرانی شود.

 سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن محکوم ساختن حمله به شهروندان افغان، خواستار آن است که اقدامات خشونت‌آمیز و نژادپرستانه علیه افغان‌های مقیم یزد و سایر شهرهای ایران هر چه زود تر خاتمه پیدا کند. سازمان فدائیان (اقلیت) تصریح می‌کند که مسئولیت هر گونه تعرض علیه افغان‌ها توسط هر گروه و دسته‌ای ولو تحت عنوان “واکنش عمومی مردم” بر عهده دولت جمهوری اسلامی‏ست. هر گونه تبعیض و بدرفتاری دستگاه و مسئولان دولتی علیه کارگران و مهاجران افغان بی درنگ باید متوقف گردد. دو افغان بازداشت شده و کلیه افغان‌های مقیم ایران در تمام زمینه‌ها باید از حقوقی برابر با یک شهروند ایرانی برخوردار باشند.

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان( اقلیت)

۱٠ تیر ۱۳۹۱

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.