زنده ‌باد اتحاد و همبستگی کارگران

کارگران سراسر ایران!

رژیم ارتجاعی کارگر ستیز پاسدار منافع سرمایه‌داران در ایران که ورشکستگی خود را در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در انظار عموم توده‌های زحمتکش و ستمدیده مردم ایران به نمایش گذاشته و با به بار آوردن بحران‌های متعدد، در بن‌بست تام و تمام گرفتار است، اقدامات سرکوبگرانه خود را علیه کارگرانی که به مبارزه برای تحقق مطالبات برحق خود و فجایع این رژیم به پا خاسته‌اند، تشدید کرده است.

رژیم جمهوری اسلامی باسیاست‌های ارتجاعی و ضد کارگری خود میلیون‌ها کارگر را به اعماق فقر و گرسنگی سوق داده است. ساعت‌به‌ساعت قیمت‌ها افزایش می‌یابد. در همین چند ماهی که از سال جاری می‌گذرد دستمزد واقعی کارگران دوسوم ارزش خود را ازدست‌داده است. صدها هزار کارگر در سراسر ایران ماه‌هاست که حتی این دستمزد ناچیز را نیز دریافت نکرده‌اند. در اعتراض به این سیاست‌های ضد انسانی سرمایه‌داران و رژیم حامی آن‌ها، از سه هفته پیش چندین هزار تن از کارگران مبارز مجتمع نیشکر هفت‌تپه و فولاد خوزستان، متحد و یکپارچه به مبارزه‌ای قهرمانانه برای تحقق مطالبات خود که چیزی جدا از خواست‌ها و منافع عموم کارگران ایران نیست، روی آورده‌اند. آن‌ها خواستار پایان بخشیدن به این سیاست‌های ارتجاعی سرمایه‌داران و دولت، پرداخت فوری تمام دستمزد و معوقات کارگران، دولتی شدن کارخانه‌هایی که سپردن آن‌ها به بخش خصوصی باعث این‌همه بدبختی برای کارگران شده و برقراری شوراهای کنترل کارگری بر این کارخانه‌ها شده‌اند.

رژیمی که هیچ‌گاه دشمنی خود را با کارگران پنهان نکرده است، نه‌تنها به هیچ‌یک از این مطالبات برحق کارگران پاسخی نداد، بلکه واحدهای ضد شورش را به مقابله با کارگران گسیل کرد، به صفوف راهپیمایی کارگران یورش برد. گروهی از کارگران را بازداشت کرد که یکی از نمایندگان کارگران، اسماعیل بخشی و یک خبرنگار زن، سپیده قلیان همچنان در بازداشت‌اند. اخبار نگران‌کننده‌ای از شکنجه و پرونده‌سازی امنیتی برای اسماعیل بخشی انتشاریافته است. اما دستگاه‌های امنیتی و سرکوب رژیم، همچنان به بازداشت کارگران ادامه می‌دهند. امروز،  مزدوران وزارت اطلاعات به منزل علی نجاتی از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه یورش بردند ، وی را مورد ضرب و شتم قراردادند و بازداشت کردند.

جمهوری اسلامی با این وحشی‌گری در تلاش است، کارگران را مرعوب و از مبارزه بازدارد. اما کارگران متحد و یکپارچه ایستاده و خواستار آزادی بازداشت‌شدگان و تحقق مطالبات خود هستند.

جمهوری اسلامی که به آخرین لحظات عمر ننگین خود رسیده است، سرکوب و بازداشت نه‌فقط کارگران، بلکه معلمان، دانشجویان و هر معترضی را چاره‌ای برای بقای خود قرار داده است. هم‌اکنون گروه کثیری از معلمان ، دانشجویان و فعالان سیاسی و اجتماعی،  در زندان‌های رژیم به بند کشیده شده‌اند. تنها در طول یک ماه گذشته ده‌ها تن از معلمان بازداشت و یا به مراکز امنیتی و اطلاعاتی فراخوانده شده‌اند. اما هیچ‌یک از این اقدامات نتوانسته و نمی‌تواند مانع از ادامه و رشد اعتراضات و  مبارزات گردد و رژیم ارتجاعی حاکم بر ایران را از ورطه نابودی نجات دهد.

کارگران سراسر ایران!

مبارزه قهرمانانه کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و فولاد خوزستان، تاکنون موردحمایت تشکل‌های کارگری، کارگران تعدادی از کارخانه‌ها، گروه‌هایی از دانشجویان، معلمان، بازنشستگان و توده‌های وسیع مردم به‌ویژه درشوش و اهواز قرارگرفته است.

اکنون زمان آن فرارسیده است که عموم کارگران، همبستگی خود را با کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و فولاد خوزستان اعلام کنند و به حمایت علنی از این مبارزه و مطالبات آن‌ها برخیزند. فراموش نکنید که هم‌اکنون چندین هزار کارگر مجتمع نیشکر و فولاد خوزستان و خانواده‌های آن‌ها در فقر و گرسنگی به سر می‌برند. تردید نکنید که معضل کنونی کارگران این دو واحد، معضل فردای عموم کارخانه‌ها و کارگران دیگر واحد‌هاست. حتی کارگرانی که امروز ظاهراً با معضلات جدی کارگران نیشکر و فولاد مواجه نیستند، با توجه به بحران اقتصادی عمیق کنونی دیر یا زود با همین معضلات مواجه می‌شوند. فردا برای مقابله با آنچه که رخ خواهد داد، دیر است. قبل از آن‌که بحران اقتصادی و سیاست‌های ارتجاعی رژیم، شمارا نیز به فلاکت بکشاند و با تعطیل کارخانه و گرسنگی خانواده‌هایتان و سرکوب‌های رژیم، بازداشت و زندان مواجه شوید، نشان دهید که میلیون‌ها کارگر متحدند و واکنش کارگران به هر اقدام رژیم سرا سری است. اقدام کنید! به پیروزی کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد خوزستان، یاری رسانید! بازداشت کارگران را محکوم کنید! پیروزی کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد خوزستان، پیروزی تمام کارگران ایران است! زنده‌باد اتحاد و همبستگی کارگران سراسر ایران!

سازمان فدائیان(اقلیت) بار دیگر قاطعانه از مبارزات و مطالبات کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه، فولاد خوزستان حمایت می‌کند و خواستار آزادی فوری بازداشت‌شدگان، اسماعیل بخشی، علی نجاتی و خبرنگار بازداشت‌شده سپیده قلیان و همچنین تمام معلمان، دانشجویان و فعالان اسیر در زندان‌های جمهوری اسلامی است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

٨ آذرماه ۱۳۹۷

سازمان فدائیان (اقلیت)

 کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.