احکام ارتجاعی دستگاه قضائی علیه کارگران مبارز هپکو را محکوم می‌کنیم

جمهوری اسلامی که با بحران‌های عمیق در آستانه سرنگونی قرار گرفته، برای حفظ موجویت ننگین خود، اقدامات سرکوبگرانه علیه توده‌های زحمتکش و ستمدیده ایران، به‌ویژه کارگران را تشدید کرده است.

دستگاه قضائی که یکی از ابزارهای سرکوب رژیم است، پی در پی کارگران مبارز را به دادگاه فرامی‌خواند و به حبس و شلاق محکوم می‌کند. جدیدترین خبر از اقدامات سرکوبگرانه این دستگاه ظلم و ستمگری حاکی‌ست که دادگاه کیفری اراک ١۵ تن از کارگران مبارز شرکت هپکو را که در خرداد ماه امسال در اعتراض به تعویق چندین ماه دستمزد و نامشخص بودن وضعیت شرکت، تجمع برپا کرده بودند، به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات و تظاهرات غیر قانونی” و “تبلیغ علیه نظام”، هریک به یک سال حبس و ٧۴ ضربه شلاق تعزیری، در مجموع ٢۴ سال و ۶ ماه حبس و ١١١٠ ضربه شلاق محکوم کرده است. اما گویا از آنجائی که این اعتراض کارگران به “معوق ماندن دستمزدها، تحت تأثیر اوضاع و احوال به وجود آمده در خصوص شرکت، تعدیل نیرو و عدم کارکرد و واگذاری شرکت بوده است” اجرای حکم به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.

کارگران در بی حقوقی محض قراردارند. رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی حق تشکل و اعتراض را از کارگران سلب کرده است. در شرایطی که ساعت به ساعت بهای کالاها افزایش می‌یابد و دستمزد واقعی کارگران در چند ماه اخیر به یک سوم تنزل یافته است، سرمایه‌داران حتی پرداخت دستمزد کارگران را به بهانه‌های واهی و تهدید تعطیل کارخانه‌ و اخراج کارگران پرداخت نمی‌کنند و مکرر به تعویق می‌اندازند. کم نیستند کارگرانی که چندین ماه‌ دستمزد آنها پرداخت نشده است. تنها راهی که برای کارگران باقی مانده است مبارزه و اعتراض برای وادار کردن دولت و سرمایه داران به پرداخت معوقات است. جمهوری اسلامی که پاسدار نظم ستمگرانه سرمایه‌داری حاکم بر ایران است پاسخ مطالبات برحق کارگران را با سرکوب می‌دهد.  پلیس ضد شورش را به جان کارگران میاندازد، کارگران را دستگیر و دادگاه‌‌های این رژیم ارتجاعی، آنها را به حبس و شلاق محکوم می کنند. این در حالی است که جمهوری اسلامی همه ساله میلیون‌ها دلار حاصل از درآمد نفت را با ترفندهای مختلف به جیب سرمایه‌داران سرازیر می‌کند. اخیرا دادستان تهران از پرداخت ٨٠٠ میلیون دلار به یک سرمایه‌دار، تنها در فاصله دو سال پرده برداشت که گویا وی اکنون نیز ناپدید شده است.

در شرایطی که کارگران ایران با فقری کمرشکن مواجه اند، سرمایه‌داران و مقامات دزد دولتی هرسال میلیاردها دلار حاصل دسترنج کارگران و ثروت ملی را غارت می‌کنند، اما کارگرانی را که برای نجات خود و خانواده گرسنه‌شان اعتراض می‌کنند، به حبس و شلاق محکوم می‌سازند.

اما تمام اقدامات سرکوبگرانه و تاکتیک های مرعوب کننده و تهدیدآمیز رژیم و سرمایه‌داران، قادر نبوده و نخواهد بود، کارگرانی را که برای تحقق مطالبات خود به پا خاسته‌اند، از مبارزه بازدارد. برعکس، با این سرکوب‌ها و وحشی‌گری‌های رژیم، کارگران ایران به نحو روزافزونی به این حقیقت پی‌می‌برند که برای نجات از شر تمام فجایع نظم موجود، فقر و گرسنگی، بیکاری، استثمار، بی‌حقوقی و سرکوب، باید تمام نظم حاکم را دگرگون کنند. قدرت سیاسی را خود در دست بگیرند و جامعه‌ای سوسیالیستی را برپا دارند.

سازمان فدائیان(اقلیت) احکام ارتجاعی و ضد انسانی دادگاه کیفری اراک را علیه کارگران مبارز هپکو محکوم می‌کند و عموم کارگران را به تشدید مبارزه برای سرنگونی نظم سرمایه‌داری حاکم فرا می خواند.

سرنگون بارژیم جمهوری اسلامی- برقرارباد حکومت شورائی

زنده بادآزادی- زنده باد سوسیالیم

ششم آبان ماه ۱۳۹۷

سازمان فدائیان (اقلیت)

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.