مرگ ۵ کارگر بر اثر گاز گرفتگی، جنایت دولت و سرمایه‌داران

به گزارش خبرگزاری ایلنا، صبح امروز دوشنبه یازدهم تیرماه، گازگرفتگی ناشی از مواد کاغذی در یک شرکت مقواسازی در روستای محمود آباد پاکدشت، جان ۵ کارگر را گرفت.

خبرگزاری ایلنا به نقل از دادستان عمومی پاکدشت نوشت: این ۵ کارگر که شامل یک پدر و پسر و برادرزاده صاحب کارگاه همراه با دو کارگر دیگر بودند، هنگام کار پشت سر هم و به فاصله زمانی کوتاهی یکی پس از دیگری وارد حوضچه دیگ خمیر سازی شده و جان خود را از دست داده اند.

مرگ تاسف بار این ۵ کارگر در شرایطی اتفاق افتاده است که چند روز پیش نیز بر اثر آتش سوزی در پالایشگاه آبادان ۲ کارگر جان خود را از دست دادند و چند تن دیگر هم مجروح شدند.

این اولین باری نیست که کارگران به دلیل عدم وسایل ایمنی لازم و یا به علت خستگی ناشی از کار زیاد و بی خوابی دچار سانحه شده و جان خود را از دست می دهند. هر روز اخباری از قربانی شدن کارگران منتشر می شود، بدون اینکه مرگ شان کمترین اهمیتی برای صاحبان کار و دولت حامی آنان داشته باشد.

فاجعه انفجار معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزاد شهر با برجای گذاشتن ده ها کشته و آتش سوزی پالایشگاه تهران در آبان ماه ۹۶ که جان دست کم ۶ کارگر را گرفت، فقط نمونه هایی از قربانی شدن کارگران در حوادث ناشی از کار است. حوادثی که مدام تکرار می شوند و هر ساله جان تعداد بیشتری از کارگران را می گیرد.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن همدردی با خانواده قربانیان حادثه پاکدشت و پالایشگاه آبادان، جان باختن این کارگران را به خانواده های آن ها تسلیت می گوید.

سازمان فدائیان (اقلیت) مسب هر گونه حوادثی از این دست را که در محیط کار رخ می دهد، مناسبات سرمایه داری حاکم بر ایران می داند. مناسباتی ظالمانه که در آن صاحبان آزمند ثروت و سرمایه و دولت حامی آنان، فقط به استثمار شدید کارگران و ثروت اندوزی هرچه بیشتر برای خود می اندیشند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

نابود باد نظام سرمایه داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۱ تیر ماه ۹۷

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.