جان دستگیر شدگان اعتراضات اخیر در خطر است

روز پنجشنبه هفتم تیرماه، عباس جعفری، دادستان تهران از “بازداشت تعداد زیادی” در ارتباط با اعتراضات روزهای اخیر در تهران خبر داد. دادستان تهران با بیان اینکه ” ما معتقدیم که این تجمعات و عوامل آنها از بازاری ها نبودند”، افراد بازداشت شده را تحت پوشش “مفسدان اقتصادی” به اعدام تهدید کرد. تهدیدی که پیش از او، آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز معترضین را به اعدام تهدید کرده بود.

اعتراضات روزهای اخیر که از روز جمعه سوم تیرماه، ابتدا توسط مغازه داران پاساژ علاءالدین و چارسو در اعتراض به افزایش نرخ دلار در بازار غیر رسمی شروع شد، به سرعت از حوالی بازار به دیگر مناطق تهران و تعداد دیگری از شهرهای ایران کشیده شد. کرج، شهریار، قشم، بندرعباس و مشهد از جمله شهرهایی بودند که مغازه داران در اعتراض به گرانی، مغازه ها را تعطیل و در خیابان ها دست به اعتراض زدند.

در تمامی این شهرها که ابتکار عمل را توده های ناراضی به ویژه جوانان در دست گرفتند، شعارهای معترضین که ابتدا صرفا صنفی و حول و حوش گرانی دلار بود، سریعا به شعار “مرگ بر دیکتاتور” و شعارهای دیگری نظیر “رهبر بی لیاقت نمی خواهیم” و ” یه اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه” تبدیل شدند.

بیان همین شعارهای ضد حکومتی، نشان می دهد که اگرچه اعتراضات روزهای اخیر در ابتدا توسط مغازه دارن جرقه خورد، اما، در همه این شهرها این جوانان معترض و توده های جان به لب رسیده بودند که با شعارهای ضد حکومتی اعتراضات را تداوم و به محله های دیگر تهران کشاندند.

پوشیده نیست که تهدید دادستان تهران نیز، پیش از هرچیز متوجه حضور همین جوانان پرشور و توده های زحمتکش در اعتراضات اخیر است. وگرنه کیست که نداند، مجموعه هیات حاکمه ایران از خامنه ای گرفته تا قاضی القضات، از دادستان تهران گرفته تا دیگر مسئولان ریز و درشت طبقه حاکم، خود بزرگترین “مفسدان اقتصادی” جامعه ما هستند.

لذا، با توجه به وضعیت کنونی که هیات حاکمه ایران از یک سو با تعمیق همه جانبه بحران های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مواجه است و در سوی دیگر اعتراضات توده ای نیز با حدت و شدت بیشتر در اقصی نقاط کشور رو به تعمیق و گسترش است، پوشیده نیست که طبقه حاکم و مفت خور ایران، همچنان نجات خود را در تهدید به سرکوب و اعدام معترضین می پندارد. غافل از اینکه کارگران، معلمان، جوانان مبارز و دیگر اقشار معترض جامعه، در عمل و با گسترش اعتراضات خود نشان داده اند که دوران اینگونه تهدید ها سپری شده است.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن محکوم کردن اینگونه تهدیدهای سرکوبگرانه مقامات جمهوری اسلامی، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دستگیرشدگان است.

سازمان فدائیان (اقلیت)، موثرترین راه مقابله با تهدیدات رژیم علیه بازداشت شدگان را، در گسترش اعتراضات عمومی و حمایت توده های مردم از دستگیرشدگان و خانواده های آنان می داند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم

نابود باد نظام سرمایه داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

۸ تیر ۱۳۹۷

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.