ممانعت از گردهم آئی خانواده های جان سپردگان دهه شصت درگلزار خاوران را محکوم می کنیم

صبح روز جمعه یازدهم شهریور، بسیاری از خانواده های جان سپردگان دهه شصت که به رسم هر سال به منظور بزرگداشت یاد عزیزان خود راهیِ خاوران شده بودند با انبوهی از مأموران و مزدوران حکومتی و درهای بسته گلزار خاوران روبروشدند.

 رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی، به رغم آن که ازچهارسال پیش درب اصلی گلزار خاوران را مسدود نموده بود اما خانواده های جان‏باختگان، برای دیدار با عزیزان به خون خفته خود می توانستند به دور از چشم نیروهای سرکوب و با استفاده از در ورودی دیگری وارد خاوران شوند و یاد عزیزان ازدست رفته خویش را گرامی بدارند. امسال اما رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی این در ورودی را نیز به روی خانواده ها بست و مانع ورود خانواده ها به گلزار خاوران شد. خانواده های جان سپردگان دهه شصت که در جمع های چند ده نفره، خود را به محل رسانده بودند، وقتی که بادرهای بسته و قُرُق محل توسط نیروهای امنیتی و انتظامی روبرو شدند و دیدند که بحث و جدل آن ها با نیروهای حکومتی برای باز کردن درهای ورودی به جائی نمی رسد، گل هائی را که همراه خود آورده بودند از روی دیوار و از لابلای میله های در، به داخل خاوران انداختند.

 مرتجعین حاکم درادامه ی اقدامات سرکوب گرانه و فشارهای متعدد پیشین خود علیه خانواده های جان سپردگان دهه شصت، بااین اقدام ضد انسانی خود بار دیگر نشان دادند که حتا از تجمع خانواده ها در گورستان و از یادآوری و افشای جنایات هولناک خود وحشت دارند.

 رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی سال ها کوشیده است با سکوتی آگاهانه، همراه  با تعقیب و پی گرد و ارعاب خانواده ها، برکشتار و جنایات خویش در دهه شصت سرپوش بگذارد . رژیم آدمکش جمهوری اسلامی حتا تلاش نمود با نابودی خاوران ، جنایات فجیع خود را از اذهان پاک کند. اما به رغم تمام این تلاش ها و اعمال فشار علیه خانواده های جان باختگان، آن ها با کوشش ها و پی گیری های مداوم خویش و دفاع از هزاران هزار زندانی سیاسی که توسط رژیم و به فرمان خمینی اعدام و در گورهای  دستجمعی خاوران به خاک سپرده شدند، تمام تلاش های مذبوحانه ارتجاع حاکم برای سرپوش گذاشتن براین جنایات هولناک را خنثا ساخته و خواستار پیگرد و محاکمه و مجازات مسببین این کشتار ها شده اند.

 جمهوری اسلامی و جناحهای آن باید بدانند که مردم ایران کشتار فرزندان خود و جنایات هولناک رژیم را هرگز فراموش نخواهند کرد. پاسداران نظم حاکم باید این را فهمیده باشند که به رغم ممانعت از ورود خانواده ها به گلزار خاوران ، اما همان طور که خانواده ها دربیانیه اخیر خود گفته اند خاوران و گوهران نهفته در دل آن فراموش نخواهند شد و فریاد رهایی قهرمانانش برای همیشه طنین اندازخواهد بود.

 سازمان فدائیان(اقلیت) بار دیگر خاطره تمامی جان باختگان کمونیست ، انقلابی و مبارزین آزادیخواه دهه شصت را گرامی می دارد.

  سازمان فدائیان(اقلیت) ضمن  حمایت از خانواده های این جان باختگان و حق بدیهی آن ها برای حضور درخاوران، اقدامات سرکوب گرانه رژیم علیه این خانواده ها و ممانعت از حضور آن ها در گلزار خاوران را محکوم میکند.

  گرامی باد یاد تمامی جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان( اقلیت)

١٢ شهریور ١٣۹٠

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.