پیام شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست به مناسبت سال نو

پیام شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست به مناسبت سال نو

 

در حالی به استقبال بهار طبیعت و آغاز سال جدید خورشیدی ۱۴۰۱ می‌رویم که همچون سال‌های گذشته، فقر و فلاکت، تورم و بیکاری و تبعیض و سرکوب در ایران بیداد می‌کند.

نوروز که قرار است بهانه‌ای باشد برای نو نوار کردن خانه و خرید لباس تازه برای فرزندان، دیدار دوستان و آشنایان و فرصتی باشد برای شادکامی و پایکوبی، اما در زیر سایه سیاه حاکمیت رژیم استبدادی و سرمایه‌داری جمهوری اسلامی، به امری نادر تبدیل گشته‌اند.

رژیم با حاکم نمودن فقر و فلاکت و تباهی بر زندگی کارگران و زحمتکشان، آن‌ها را از هستی ساقط نموده است و اندک بضاعتی برای استقبال از بهار شکوفان طبیعت برای آن‌ها باقی نگذاشته است.

مدت‌هاست که مایحتاج اولیه زندگی به کالاهایی لوکس مبدل شده‌اند به‌طوری‌که اکثریت تهیدستان شهر و روستا با سفره خالی، طبیعت زیبای بهاران را نظاره می‌کنند و با الهام از سرسختی طبیعت عزم خود را برای درهم شکستن زمستان سیاه حاکم بر زندگی‌شان صیقل می‌دهند.

در چنین شرایطی و در آستانه سال نو”شورای عالی کار” (مثلث سه‌جانبه ضد کارگری) حداقل دستمزد یک کارگر را چهار میلیون و صد و هفتاد و نه هزار تومان در ماه تعیین کرده است که گویا با بن خواربار، حق مسکن و حق اولاد می‌تواند به بالای شش میلیون تومان هم برسد، اما این رقم هم شامل حال کارگران روز مزدی و کارگران شاغل در بخش خدمات نمی‌شود. این در حالیست که خود نهادهای رژیم خط فقر را حدود ده میلیون تومان ارزیابی کرده‌اند که با داده‌های اقتصادی واقعی و از جمله رقمی که شماری از تشکل‌های مستقل کارگری ایران اعلام کرده‌اند یعنی ۱۶ میلیون تومان فاصله زیادی دارد.

رژیم ادعا می‌کند که برای افزایش واقعی دستمزد کارگران و حقوق‌بگیران، بودجه کافی ندارد، اما هر سال موقع تدوین بودجه سال جدید، یادش نمی‌رود که بودجه سپاه و سایر نهادهای سرکوبگر نظامی، انتظامی و امنیتی را افزایش دهد و یا بر بودجه نهادهای ارتجاعی مذهبی بیفزاید، گوئی آن‌ها با پایان سرمای سیاه‌زمستان و رجعت بهاران، شکست و انهدام قطعی خود را با تمامی سازوبرگ و جهل و جنایتشان احساس می‌کنند.

امروزه جوانه‌های فردا، در نبرد طبقاتی جامعه ما بیش از سالیان گذشته چهره نموده است و آن را می‌شود در مبارزات اخیر کارگران، معلمان، بازنشستگان، پرستاران و سایر زحمتکشان، در هر گوشه کشور دید، مبارزه‌ای پیگیر و شجاعانه برای معیشت و منزلت انسانی اردوی کار و رنج، مبارزه غرورانگیزی که از طریق تقویت همبستگی‌های متقابل و گسترش سازمان‌دهی و تشکل یابی و بالا بردن رادیکالیسم این جنبش‌ها می‌توانند رژیم اسلام و سرمایه را به لبه پرتگاه هدایت کند.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی مبارزین راه آزادی و سوسیالیسم، فرارسیدن سال جدید را به‌تمامی کارگران و زحمتکشان، زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان و تمامی فعالین و مبارزین جنبش‌های اجتماعی جاری و همه مردمان در بند رژیم استبدادی و سرمایه‌داری جمهوری اسلامی، که این ایام را به طرق مختلف گرامی می‌دارند، شادباش می‌گوید.

 

سرنگون باد رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی

زنده‌باد آزادی، زنده‌باد سوسیالیسم

اسفند ۱۴۰۰- مارس ۲۰۲۲

 

امضاها: اتحاد فدائیان کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری- حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان (اقلیت) و هسته اقلیت

POST A COMMENT.