گزارشی از غرفه سازمان فداییان (اقلیت) در جشن اومانیته

dav

در روزهای ۱۴ تا ۱۶ سپتامبر جشن اومانیته در پارک بزرگی در حومه ی پاریس برای هشتاد و سومین سال برگزار گردید. در این جشن بیش از ۶۰۰ هزار بازدیدکننده حضور یافت. برنامه های متنوع این جشن که از سوی حزب کمونیست فرانسه سازماندهی می شود، شامل سخنرانی و جلسات بحث و گفتگو، نمایشگاه، برنامه های ورزشی و هنری می باشد. امسال طی سه روز برگزاری این جشن ۵۰ کنسرت برگزار شد که جمعیت کثیری از جوانان را به این جشن کشاند. در بخش خارجی اومانیته غرفه های متعددی از احزاب و سازمان های کمونیست، انجمن های گوناگون از طرفداران محیط زیست گرفته تا کانون هایی که برای آزادی زندانیان سیاسی در کشورهای مختلف تشکیل شده اند، حضور داشتند. به ویژه آزادی زندانیان سیاسی، موضوع چندین تظاهراتی بود که در اومانیته برگزار شد.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت) نیز با هدف تبلیغ سیاسی و نیز جمع آوری کمک مالی که با فروش غذا و نوشابه حاصل می شد، در این جشن شرکت کرد. پرچم سرخی که با آرم سازمان، بر فراز غرفه برافراشته شده بود، این غرفه را از تمام غرفه های دیگر در بخش خارجی متمایز می کرد. همچنین علاوه بر عکس هایی از جان باختگان سازمان، شعارهای متعدد از جمله: “زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم” و “رژیم جمهوری اسلامی را باید با یک اعتصاب عمومی و قیام مسلحانه سرنگون ساخت”، بر روی پلاکاردهای بزرگ و طرح های نقاشی با مضمون انقلابی دیده می شد. از سوی بازدیدکنندگان تعداد زیادی عکس از غرفه ی سازمان و شعارها و طرح های نصب شده، گرفته شد و برای علاقه مندان از سوی رفقای حاضر در چادر توضیحات کافی داده می شد.

معرفی سازمان و مواضع سیاسی آن از سویی و روشنگری در مورد جنایات جمهوری اسلامی از سوی دیگر با آمادگی رفقا برای گفتگو، بحث و حضور در پای میز نشریات و نیز با ارائه ی میز کتاب و بروشورها و اعلامیه ها به سه زبان، فرانسه، انگلیسی و آلمانی در کنار نشریات فارسی صورت گرفت. لازم به ذکر است که غرفه ی سازمان تنها غرفه ای بود که نه تنها در بخش خارجی بلکه در بین تمام غرفه ها به زبان های مختلف نشریات خود را ارائه می کرد. همچنین در برنامه ی موسیقی و جشن نیز غرفه ی سازمان فضایی از شور و شادی ایجاد کرده بود که به ویژه مورد توجه جوانان قرار گرفت.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

متن کامل نشریه کار شماره ۷۹۱ در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.