اقدامات سرکوبگرانه و تفرقه‎افکنانه جمهوری اسلامی علیه کارگران، محکوم به شکست است

امروز ۱۰ کارگر هپکو به دادسرای اراک احضار شده و پس از حضور کارگران در دادستانی شهر، پنج تن از آن‎ها بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شدند. یکی از مقامات دادسرای اراک در همین رابطه گفت: “کارگران هپکو به دلیل بستن خطوط راه‌آهن مرتکب جرم شده‌اند. بستن خطوط راه‌آهن از خطوط قرمز ما است”.

۲ تن از کارگران پیشرو نیشکر هفت‎تپه نیز به دلیل مبارزات‎شان برای تحقق خواست‎های برحق کارگران با خطر اخراج روبرو شده‎اند. کارفرمای نیشکر هفت‎تپه می‎خواهد با آن‎ها قرارداد سه ماه بسته و اعلام کرده است که “تنها در صورت اصلاح رفتار خود” با آن‎ها پس از سه ماه، قرارداد یک ساله منعقد خواهد ساخت و در غیر این صورت قرارداد آن‎ها تمدید نخواهد شد.

با تشدید بحران سیاسی و اقتصادی جامعه و با توجه به نقش طبقه کارگر و تاثیری که اعتراضات روزانه کارگران در گسترش مبارزه در سایر گروه‎های اجتماعی داشته و دارد، رژیم تلاش خود را برای مقابله با جنبش رو به رشد کارگری افزایش داده و با استفاده از ابزارهای گوناگون اتحاد کارگران را بویژه در محیط‎های کاری که از کارگران آگاه‎تر و با سابقه‎ی مبارزاتی بیشتر برخوردار است، نشانه رفته است.

جمهوری اسلامی از یک سو به نام جمعی از کارگران هپکو اطلاعیه‎ای در حمایت از جمهوری اسلامی منتشر می‎سازد و از سوی دیگر سندیکاهای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و نیشکر هفت‎تپه را به عنوان دو تشکل مستقل و پیشرو کارگری هدف قرار داده و تلاش دارد تا با مطرح کردن برخی از افرادی که در گذشته با سندیکا همکاری داشتند، از محبوبیت و مقبولیت سندیکاها کاسته و اتحاد آن‎ها را خدشه‎دار سازد.

اخراج و به زندان کشیدن کارگران پیشرو از دیگر حیله‎های رژیم برای ترساندن کارگران مبارزی‎ست که در جریان اعتراضات اخیر نقش داشته و یا نمایندگی کارگران را برعهده گرفته بودند.

اما تمام این تلاش‎ها برای در اسارت نگاه‎داشتن طبقه‎‎ی کارگر محکوم به شکست خواهد بود.

امروز و دیروز کارگران برخی از کارخانجات هم‎چون شرکت صدر فولاد لرستان، روغن نباتی پارس قو، بازنشستگان فولاد خوزستان، کارگران راه‎آهن شهرهای مختلف، دست به اعتراض زدند. تجمعات اعتراضی معلمان حقِ تدریسی، کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی، جمعی از کشاورزان استان گلستان، جمعی از مرغداران که در معرض ورشکستگی بوده و یا ورشکست شده‎اند، اعتصاب طولانی مدت مغازه‎داران در کردستان که به برخی از دیگر استان‎ها کشیده شد و بویژه اعتصاب کامیونداران که یک هفته از آن می‎گذرد، و یورش وحشیانه به محل برگزاری مراسم پنجاهمین سالروز تاسیس کانون نویسندگان ایران، همگی نشان از موقعیت بحرانی جامعه دارد. شرایطی که روز به روز فقر فراگیرتر شده و امید به تغییر شرایط در چارچوب نظم موجود کاملا رنگ باخته است.

در این شرایط است که محسنی اژه‎ای سخنگو و معاون اول قوه قضاییه توده‎ها را تهدید می‎کند که در صورت اعتراض با مشت آهنین “جمهوری اسلامی” روبرو خواهند شد. وی دیروز در نشست خبری خود گفت: “دستگاه‎های قضایی و انتظامی با هر گروه و جریانی که بخواهد امنیت کشور را به هم بریزد قاطعانه برخورد خواهد کرد”.

سازمان فدائیان (اقلیت) احضار ۱۰ کارگر هپکو به دادسرا، تهدید کارفرمای نیشکر هفت‎تپه به اخراج ۲ کارگر مبارز کارخانه و اقدامات توطئه‎گرانه و تفرقه‎افکنانه‎ی ضد کارگری رژیم و عوامل آن را محکوم می‎کند و کارگران را به مبارزه و اتحاد هر چه بیشتر و فراگیرتر در شرایط حساس کنونی فرا می‎خواند.

سازمان فدائیان (اقلیت) معتقد است که منافع کارگران در تداوم مبارزه و اتحاد طبقاتی کارگران است، این همان چیزی‎ست که جمهوری اسلامی از آن وحشت دارد و تمام تلاش خود را بکار می‎بندد تا جنبش کارگری را که امروز پیشتاز دیگر جنبش‎های اجتماعی‎ست مهار کند. کارگر متحد همه چیز، کارگر متفرق هیچ چیز.

 

زنده باد اتحاد و مبارزه کارگران علیه نظام سرمایه‎داری

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی – زنده‌باد سوسیالیسم

نابود باد نظام سرمایه‌داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

۷ خرداد ۱۳۹۷

کار- نان- آزادی- حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.