کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل، مصممانه به اعتصاب ادامه می‌دهند

سومین روز اعتصاب کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل در استان هرمزگان، بدون نتیجه به پایان رسید و کارگران در حالی که درب کارخانه را بسته‌اند، اعلام کردند، تا تحقق مطالبات‌شان به اعتصاب و تجمع ادامه خواهند داد.

 مطالبات کارگران، از جمله، توقف اخراج‌ها و تضمین امنیت شغلی، بازگرداندن کارگران اخراجی، برخورداری از حقوق شرایط سخت و زیان‌آور محیط کار به روال جاری و پرداخت معوقات است.

در حالی که اعتصاب ادامه دارد و سرمایه‌دار از پذیرش خواست‌های کارگران سرباززده ، قرار است هفته آینده شورای تامین استان،جلسه‌ای  با حضور مالک کارخانه و نماینده خصوصی سازی برگزار کند.

 شورای تامین استان و شهرستان پیش از این، تصمیم گرفته بود، ١٠کارگر اخراجی به کار بازگردند و بحث خروج کارگران از حقوق شرایط سخت و زیان‌آور محیط کار و بحث ۴ شیفت منتفی گردد. مالک کارخانه هیچیک از این پیشنهادات را نپذیرفت و اعلام کرد، تعداد زیادی از کارگران باید اخراج شوند و برخورداری کارگران ازحقوق شرایط سخت و زیان‌آور محیط کار،ملغا خواهد شد. از ٢۴٠٠ کارگر این مجتمع ٨٠٠ تن در خطر فوری اخراج قرار دارند. کارگران نیز اعلام کردند، هیچ وعده و وعیدی از جانب مقامات دولتی و سرمایه‌دار را نمی‌پذیرند و به اعتصاب و تجمع ادامه می‌دهند.

این همه در حالی است که محمد علیمحمدی ، سرمایه‌داری که اکنون مالک این مجتمع است، برای به چنگ آوردن این مجتمع وعده

داده بود که در وضعیت اشتغال و حقوق و مزایای کارگران تغییری رخ نخواهد داد. اما این وعده‌ها صرفا از آن رو بود که درجریان کشمکش سال گذشته باندهای درون رژیم بر سر واگذاری این مجمتع،  بتواند آن را به تصرف خود درآورد. وی با زد و بند با دولت و مقامات حکومتی توانست این مجتمع را که بهای آن با تمام امکانات‌اش، متجاوز از ٣٠٠٠ میلیارد تومان ارزیابی شده است، به بهای حدود ١٠٠٠ میلیارد تومان به چنگ‌آورد. این سرمایه‌دار، از طریق زدو بند با مقامات دولتی ، استثمار کارگران و پایمال کردن ابتدائی‌ترین حق و حقوق کارگران، تاکنون توانسته از همین طریق، موسسات متعددی را به تملک خود درآورد. از جمله برطبق برخی گزارشات، وی مالک شرکت فروآلیاژ گنو، شرکت معادن فاریاب از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ کرومیت، فروکروم منگنز در خاورمیانه ، شرکت نوین آلیاژ سمنان و سهام‌دار بانک تجارت است.

او اکنون در تلاش است با پایمال کردن حقوق کارگران در مجتمع آلومینیوم ، از بین بردن هرگونه تضمین شغلی کارگران، اخراج کارگران با سوابق کار و استخدام کارگرانی بدون هرگونه حقوق کارگری و خلاصه، تشدید استثمار کارگران بر حجم سود، سرمایه و ثروت خود بیافزاید. اما با مقاومت و ایستادگی کارگرانی روبه رو شده است که مصممانه در برابر این زورگوئی و تحمیلات این سرمایه‌دار دزد و مفت‌خور ایستاده‌اند و اعلام کرده اند، تا تحقق مطالباتشان به مبارزه و اعتصاب ادامه خواهند داد.

سازمان فدائیان(اقلیت) ا ز مطالبات و مبارزات کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزال حمایت می‌کند و خواستار تحقق فوری مطالبات کارگران این مجتمع است.

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری – زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.