تمامی احکام قضایی علیه کارگران باید ملغا گردند

همراه با اوجگیری مبارزات کارگران، اقدامات قضایی علیه کارگران پیشرو و فعالین کارگری افزایش یافته است. در روزها و هفتههای گذشته چند تن از فعالین سرشناس جنبش کارگری از جمله محمود صالحی، جعفر عظیمزاده و علی نجاتی به احکام طولانی مدت زندان محکوم شده و یا به طور موقت و با گذاشتن وثیقههایی سنگین پس از بازداشتی طولانی آزاد شدهاند.

علی نجاتی از رهبران سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه یکی از این کارگران است که پس از ۳۴ روز بازداشت در سلول انفرادی، با گذاشتن یکصد میلیون تومان وثیقه به طور موقت آزاد شده است.
محمود صالحی کارگر خباز و از فعالین سرشناس جنبش کارگری نیز ماه گذشته به ۹ سال زندان توسط بیدادگاههای رژیم محکوم شد.
در روزهای گذشته جعفر عظیم زاده یکی دیگر از فعالین جنبش کارگری و از اعضای هیات مدیره “اتحادیه آزاد کارگران ایران” نیز با تایید حکم ۶ سال زندان وی که ابتدا توسط قاضی جنایتکار صلواتی صادره شده بود، برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای مستقر در زندان اوین فرا خوانده شده است.
هم اکنون تعدادی دیگر از کارگران از جمله بهنام ابراهیم زاده و محمد جراحی به جرم دفاع از حقوق کارگران در زندان بسر میبرند. شاهرخ زمانی دیگر کارگر زندانی بود که به شکل کاملا مرموزی در زندان جان باخته است.
بسیاری از کارگران نیز به دلیل شرکت در اعتراضات کارگری و یا نمایندگی کارگران در جریان اعتصاب از کار اخراج شدهاند که یکی از آخرین نمونههای آن اخراج ۹ کارگر پتروشیمی تندگویان در ماهشهر است.
تشدید فشار بر روی کارگران پیشرو و دیگر فعالین جنبشهای اجتماعی از جمله معلمان و اخراج و دستگیری آنها، بیش از آنکه نمایش اقتدار حکومت اسلامی باشد، نشانهی ترس حکومت از اوجگیری مبارزات کارگران، معلمان و دیگر زحمتکشان جامعه است.
سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن محکوم کردن اخراج، دستگیری و صدور احکام قضایی علیه کارگران و دیگر زحمتکشان جامعه خواستار لغو تمامی این احکام، آزادی فوری بیقیدوشرط آنها و بازگشت به کار تمامی کارگران اخراجی است.
سازمان فدائیان (اقلیت) کارگران و دیگر زحمتکشان جامعه را به اتحاد و تشدید مبارزه علیه رژیم سرمایهداری جمهوری اسلامی فرا میخواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
نابود باد نظام سرمایه داری
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان(اقلیت)
۴ آبان ۱۳۹۴
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.