از اعتصاب ۵ هزار کارگر معدن بافق در حمایت از کارگران دستگیر شده، پشتیبانی کنیم

پنج هزار کارگر سنگ آهن معدن بافق یزد از شامگاه سه شنبه ۲۸ مرداد در اعتراض به بازداشت “امیرحسین کارگران” و “علی صبری” دو تن از کارگران این معدن، دست از کار کشیده و تولید را متوقف کرده‌اند. علاوه بر دستگیری این دو تن، خبرگزاری ایلنا از تلاش ناکام پلیس، برای بازداشت ۱۶ کارگر دیگر این معدن از جمله “حسین تشکری” نیز خبر داد.
در پی اعتصاب یک‏پارچه و تجمع اعتراضی کارگران معدن سنگ آهن بافق در حمایت از کارگران دستگیر شده، نیروهای یگان ویژه پلیس، از عصر چهارشنبه ۲۹ مرداد به قصد متفرق کردن کارگران معترض،کنترل اوضاع و بازداشت ۱۶ کارگری که به معدن پناه آورده بودند، در معدن مستقر شده اند.
طی چند ماه گذشته این دومین بار است که کارگران این معدن، اتحاد و همبستگی طبقاتی خود را علیه صاحبان سرمایه به نمایش گذاشته اند. به دنبال اعتصاب ۳۹ روزه کارگران معدن که از ۲۷ اردیبهشت تا چهارم تیربه طول انجامید، ۱۸ کارگراین معدن با شکایت کارفرما ، مورد تعقیب قرار گرفته اند. اعتصاب اول آنان، در اعتراض و مخالفت با واگذاری ۲۸ درصد سهام این معدن به بخش خصوصی بود، که موفقیت کارگران را درپی داشت. آن اعتصاب، که نمادی از وحدت طبقاتی کارگران معدن سنگ آهن بافق علیه صاحبان ثروت و دولت حامی شان بود، اینک در فرازی دیگر بر جلوه گاه همبستگی و پشتیبانی ۵ هزار کارگر این معدن از کارگران بازداشت شده گل داده است.
تردیدی نیست که این بار نیز، اعتصاب متحدانه و شکوهمند کارگران معدن بافق، با دست یابی به مطالبات شان که همانا خروج نیروهای یگان ویژه پلیس از محوطه  این معدن و آزادی فوری و بی قید و شرط همکاران دستگیرشده شان است، دریچه دیگری از اتحاد و همبستگی طبقاتی را در افق مبارزاتی کارگران ایران خواهد گشود.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن ارج گذاشتن بر همبستگی کارگران در پشتیبانی از همکاران دستگیر شده شان، انزجار عمیق خود را از تهاجم ماموران یگان ویژه پلیس به کارگران این معدن اعلام می دارد.
سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن پشتیبانی ازتمام مطالبات کارگران اعتصابی، هم صدا و همگام با ۵ هزار کارگر سنگ آهن معدن بافق یزد، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران بازداشتی این معدن است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
۳۰ مرداد ۱۳۹۳
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.