جنایت جمهوری اسلامی، این بار در زندان شهر کرد

روز دوشنبه ۱۳ مرداد، بر اثر وقوع آتش سوزی در زندان شهر کرد، ۱۲ زندانی جان خود را از دست دادند. طبق گزارش شبکه های مجازی داخل ایران، طی روزهای پیش از وقوع آتش سوزی، زندانیان زندان شهر کرد در اعتراض به شرایط اسفبار این زندان دست به اعتصاب زدند. رییس زندان، به جای پاسخگویی به خواست های زندانیان عده ای از آنان را به صورت غیر انسانی تنبیه و مجازات نمود. به دنبال اقدامات تنبیهی رئیس زندان، سایر زندانیان زندان شهرکرد به نشانه اعتراض به اقدامات جنایتکارانه رییس زندان، البسه و تشک های زندان را جمع آوری و آتش می زنند. پس از این حادثه، زندانبانان نسبت به قفل کردن درهای اصلی زندان اقدام کرده و مانع هر گونه امداد رسانی به داخل زندان می شوند و سپس بند را ترک می کنند.
در این آتش سوزی، شدت حریق به اندازه ای زیاد بود که شعله های آتش سریعا به نقاط دیگر بند سرایت می کند. در پی شعله ور شدن آتش و سرایت آن به سایرنقاط زندان، به رغم حضور آتش نشانی این شهر در محوطه زندان، رئیس زندان اما، به بهانه فرار زندانیان، از دستور تخریب دیوار زندان جهت امداد رسانی واحدهای آتش نشانی شهرکرد به زندانیان گرفتار در آتش و دود امتناع می ورزد. بدین سان تعداد ۱۲ نفر از زندانیان زندان شهر کرد بی آنکه راه گریزی داشته باشند، در میان شعله های آتش سوخته و یا به دلیل خفگی جان خود را از دست دادند. علاوه بر ۱۲ نفر کشته، تعداد زیادی از زندانیان نیز دچار سوختگی و دودگرفتگی شده که جهت مداوا به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل گشته اند.
این اولین بار نیست که زندان های جمهوری اسلامی قتلگاه زندانیان می شوند. از نخستین روزهای حاکمیت این رژیم ننگین تا به امروز، زندان های جمهوری اسلامی همواره برای زندانیان دربند به صورت حمام خونی از جنایت و کشتار بوده است. این رژیم، طی بیش از ۳۵ سال حاکمیت منفور خود، تا آنجا که در توانش بوده با شکنجه، اعدام و کشتارهای دسته جمعی زندانیان را به کام مرگ فرستاد و آنجا هم که در مقابل افکار عمومی و بحران های درونی خود قادر به قتل عام مستقیم زندانیان نیست، با حذف حداقل امکانات زندان و محروم ساختن زندانیان از درمان، دارو و بهداشت، مرگ تدریجی را بر آنان تحمیل می کند و در مواردی همانند زندان رشت در روزهای پایانی اسفند ۶۱ و زندان شهر کرد با فراهم ساختن زمینه های آتش سوزی در زندان، زندانیان را به کام مرگ کشانیده است.
سازمان فدائیان (اقلیت) جمهوری اسلامی و مسئولان زندان شهر کرد را مسبب اصلی این جنایت فجیع می داند. سازمان فدائیان (اقلیت)، ضمن همدردی با خانواده های قربانیان آتش سوزی زندان شهر کرد، تنفر و انزجار شدید خود را از قتل و کشتار زندانیان بی دفاع ابراز می دارد.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
۱۴ مرداد ۱۳۹۳
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.