اخراج کارگران باید متوقف شود، حقوق معوقه پرداخت و قراردادهای موقت ملغا گردد

سرمایه‌داران همه روزه گروه، گروه کارگران را به بهانه‌های واهی اخراج می‌کنند، حقوق میلیونها کارگر ماه‌هاست که به تعویق افتاده است، قرارداد‌های موقت و سفید امضا، کارگران را از حق و حقوق محروم  و در دلهره و اضطراب دائمی ناشی از نداشتن امنیت شغلی و بیکاری،  قرار داده است.

کارگران در سراسر ایران، خواستار توقف اخراج‌ها، پرداخت حقوق و مزایای معوقه ، لغو قراردادهای موقت و سفید امضا و استخدام رسمی و دائمی هستند. تجمعات اعتراضی کارگران فولاد زاگرس و اعتصاب حدودا یک ماهه‌ی کارگران قطعات توربین شهریار نیز برای تحقق همین مطالبات است.

کارگران فولاد زاگرس هفته گذشته برای تحقق مطالبات خود، ازجمله توقف اخراج و پرداخت دستمزد معوقه خود که سه ماه به تاخیر افتاده است،  دست به اعتراض در مقابل اداره کار قروه و استانداری کردستان زدند. کارفرمای این کارخانه ۱۸ تیر ماه ۲۳۵ کارگر کارخانه را اخراج و فعالیت کارخانه را متوقف ساخت. کارگران همچنین به قرادادهای موقت معترض‌اند. یکی از کارگران می‌گوید: ” کارفرما در بیشتر مواقع با ما قرار داد کار امضاء نمی‌کند و اگر هم قرار دادی بین ما و کارفرما رد و بدل شود، زمانش یک تا سه ماهه و آنهم بصورت یکطرفه است، به طوریکه بعد از گذشت یک ماه از موعد قرار داد قبلی از ما خواسته می‌شود قرار داد سه ماهه گذشته را امضاء کنیم که برای ما هیچ ارزش حقوقی ندارد و کارفرما هرگاه اراده کرد می‌تواند عذر ما را بخواهد.” از آنجائی که اعتراضات در کردستان نتیجه نداد، کارگران اخراجی، عازم تهران شدند.  روز گذشته حدود ۱۸۰ تن از کارگران در خیابان پاستور مقابل دفتر خامنه‌ای تجمع کردند، اما پاسخی به مطالبات آنها داده نشد. لذا امروز ۲۵ تیرماه نیز در مقابل مجلس تجمع کردند. ایلنا از قول یکی از کارگران گزارش کرد” ما که طی این دو روز به سختی توانسته‌ایم  بدور از هر امکاناتی به تجمع خود ادامه دهیم، همچنان مصمم‌ایم تا زمان دریافت پاسخ قانع کننده‌ای که نشان دهنده حل مشکلاتمان باشد در تهران حضور یابیم.”  به رغم مذاکراتی که با کارگران صورت گرفت، آنها هنوز هیچ پاسخ روشنی در مورد تحقق مطالبات خود دریافت نکرده‌اند.

اعتصاب کارگران قطعات توربین شهریار  وابسته به وزارت نیرو نیز که در پی اخراج گروهی از کارگران آغاز گردید، حول همین مطالبات است. کارگران مطالبات خود را به شرح زیر به مدیریت ارائه داده‌اند. اخراج کارگران این شرکت باید متوقف و در صورت تخلف کارگر با نظارت نماینده کارگران صورت گیرد، حقوق معوقه کارگران پرداخت شود و کلیه قراردادهای سه یا چهار ماهه ملغا  وقرارداد لااقل یک ساله  امضا گردد. مدیر کارخانه خواست توقف اخراج‌ها را نپذیرفت و کارگران به اعتصاب خود ادامه دادند.

مطالبات کارگران فولاد زاگرس و قطعات توربین شهریار، مطالبه میلیون‌ها کارگری‌ست که طی سال‌های اخیرصدها نمونه آن را شاهد بوده‌ایم. تجربه هم به خوبی نشان داده است که فقط در مواردی  که کارگران  پیگیرانه با اعتصاب ، تجمعات و اعتراضات خیابانی به مبارزه خود ادامه داده و عقب نشینی نکرده‌اند، توانسته‌اند به مطالبات دست یابند و دولت و سرمایه‌داران را به عقب‌‌نشینی وادارند.

سازمان فدائیان (اقلیت) باحمایت از مبارزات و مطالبات کارگران فولاد زاگرس، قطعات توربین شهریار، عموم کارگرانی را که خواهان توقف اخراج‌ها، پرداخت حقوق ومزایای معوقه و لغو قراردادهای موقت و سفید امضا هستند به تشدید مبارزه و تلاش برای سراسری کردن این مبارزه فرا می‌خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورائی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۵ تیر ماه ۱۳۹۲

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.