دستمزدها باید فوراً پرداخت شوند

ده ها هزار تن از کارگران ایران سال هاست که با یک معضل بی همتا در تمام جنبش کارگری جهانی روبه رو هستند که عبارت است از عدم پرداخت دستمزدهایشان برای ماه ها کار انجام شده! جمهوری اسلامی با محروم نمودن کارگران از حق تشکل و اعتراض، ایران را به بهشت سرمایه داران برای استثمار و به بردگی کشیدن آنان تبدیل نموده است.

در روزهای اخیر کارگران کارخانه لوله صفا در ساوه برای دومین بار در دو ماه گذشته دست به اعتصاب زده اند و خواستار پرداخت شش ماه حقوق معوقه خود شدند. آنان که روز ۴ آذر اعتصاب کرده بودند، با وعده های مسئولان به سر کارهای خود بازگشتند، اما با توجه به عملی نشدن آن قول ها، کارگران دوباره دست به اعتصاب زدند. مسئولان از جمله قول داده بودند که یک ماه دستمزد معوقه را فوراً و بقیه را به تدریج پرداخت کنند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران روز ١٢ دی گزارش داد که در چهارمین روز اعتصابِ ١٢٠٠ کارگر، ٢۵٠ مهندس و کارشناس این کارخانه نیز به اعتصابگران پیوستند. اعتصاب در کارخانه ی لوله صفا در حالی گسترش می یابد که کارگران دیگر به وعده های فرماندار ساوه اعتماد نمی کنند و کارفرمایان و مسئولان کارخانه، از جمله مهدی رستمی صفا و افشین زندی پور از هرگونه پاسخگویی به کارگران سر باز می زنند. از آن جایی که شرکت نورد و لوله صفا به عنوان زیر مجموعه ای از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می کند، کارگران می توانند برای پرداخت دستمزدهای معوقه ی خود، دولت را نیز مستقیماً آماج مبارزات خود قرار دهند.

سازمان فدائیان (اقلیت) از جنبش های اعتراضی کارگران برای پرداخت دستمزدهای معوقه پشتیبانی می کند و خواستار پرداخت تمامی دستمزدهای معوقه و پاداش ها یک جا و بی درنگ است.

سازمان فدائیان (اقلیت) کارگران واحدهای تولیدی گوناگون را به حمایت از اعتصاب کارگران شرکت نورد و لوله صفا فرا می خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

١٣ دی ١٣۹١

کار – نان- آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.