یورش وحشیانه به مراسم اول ماه مه را محکوم می کنیم – همه بازداشت شدگان بیدرنگ وبی قید و شرط بایدآزادشوند

 امروز چهارشنبه یازده اردیبهشت ۹۸، تجمع مسالمت آمیز کارگران در برابر مجلس، به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر مورد یورش وحشیانه نیروهای سرکوب رژیم قرار گرفت.

به دنبال فراخوانی که از سوی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای برگزاری مراسم اول ماه مه صادر شد و مورد استقبال کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و سایر زحمتکشان قرار گرفت، روز چهارشنبه اول ماه مه (یازده اردیبهشت) جمعیت زیادی از کارگران و زحمتکشان با شعارها و پلاکاردهای ویژه گرامی‏داشت روز جهانی کارگر در برابر مجلس دست به تجمع زدند.

طبقه حاکم و رژیم سیاسی آن که همواره از آگاهی، تشکل، تجمع و مبارزات طبقه کارگر به ‏ویژه در اول ماه مه در وحشت به‏ سر برده است، برای ممانعت از برگزاری مراسم اول ماه مه، نیروهای رنگارنگ سرکوب خود را به محل اعزام کرده بود. حضور پررنگ نیروی انتظامی و لباس شخصی ها در محل، حاکی از وحشت و هراس رژیم از کارگران بود.

هنوز نیم ساعت از تجمع اعتراضی کارگران و زحمتکشان نگذشته بود که نیروی سرکوب انتظامی همراه با لباس شخصی های مزدور حکومت، باخشونت و وحشی‏گری صفوف کارگران و اعتراض کنندگان را مورد یورش قرار داده و به ضرب و شتم شدید آنان پرداختند.

کارگران با سر دادن شعارهائی مانند: “اعتصاب، تجمع، تشکل- حق مسلم ماست”، “نان  کار  آزادی  حق مسلم ماست”، “بیکاری استثمار- منطق سرمایه دار” ، “گرانی، تورم- بلای جانِ مردم”، ” کار کار کار کار – این است شعار بیکار”، “ما همه همبسته ایم – از وعده ها خسته ایم” و شعارهائی در ارتباط با آزادی کارگران، معلمان و دانشجویان زندانی، به اعتراض ادامه دادند. کارگران و سایر اعتراض کنندگان، در برابر مرتجعین سرکوبگر که قصد دستگیری و بازداشت تجمع کنندگان را داشتند، مقاومت نموده و سپس به سمت مترو دست به راه‏پیمائی زدند.

یورش خشونت آمیز نیروهای سرکوب به صفوف اجتماع کنندگان و راه‏پیمایان ادامه یافت و تشدید شد. در حمله وحشیانه نیروهای سرکوب به مراسم اول ماه مه، دست کم بیست نفر بازداشت و به مقر دادستانی در میدان ارگ منتقل شدند.اسامی بازداشت شدگانی که تاکنون مشخص شده عبارتند از: رضا شهابی، حسن سعیدی، وحیدفریدونی، ناصر محرم زاده، محمدعلی اصلاغی، سیدرسول طالب مقدم، اسدالله سلیمانی خانم شیری که از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد می باشند. کیوان صمیمی از اعضای کانون نویسندگان. کامیار فکور، مرداس طاهری، سلیمانی نژاد، عباس شمس، هادی سلیمانی، سیدمهدی عظیمی، ماهان صالحی، قاسم خالویی، داود رفیعی، ناهید خداجو، نسرین خضری و حسنی ویژه نیز جزء بازداشت شدگانند.

سازمان فدائیان(اقلیت) ضمن تأکید براین موضوع که تشکل، اعتصاب و تجمع از جمله تجمع و برگزاری مراسم در اول ماه مه از حقوق اولیه و مسلم کارگران است، یورش وحشیانه به مراسم اول ماه مه را قویاً محکوم می‏کند.

سازمان فدائیان(اقلیت) ضرب و شتم و بازداشت کارگران و سایر حاضران در مراسم اول ماه مه را نیز به شدت محکوم می کند و خواهان آزادی بیدرنگ و بی‏ قید و شرط همه بازداشت شدگان است.

زنده باد اول ماه مه روزجهانی کارگر

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

اول ماه مه- یازده اردیبهشت ۱۳۹۸

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.