از اعتصابات و اعتراضات کارگران نفت و پتروشیمی حمایت کنیم

 براساس اخبار منتشره از منطقه عسلویه، بیش از ٢٠٠٠ کارگر فازهای ١۵ و ١۶ پارس جنوبی از هفته گذشته در اعتصابی سراسری شرکت کرده و خواستار پرداخت ۴ ماه دستمزدهای عقب‌افتاده‌ی خود شده‌اند. براساس این اخبار، کار در این دو فاز به‌‌طور کلی تعطیل شده است. در پی این اعتصاب لیست سیاهی توسط کارفرمایان تهیه شده که نام کارگران اعتصابی در آن نوشته می‌شود تا دیگر در هیچ پروژه یا شرکتی در کل منطقه قادر به کار نباشند. هم‌چنین شرکت پتروپارت از شرکت‌های فعال در این منطقه ٢٠٠ کارگر خود را اخراج کرده است.

براساس این اخبار کارگران فازهای ٢٠ و ٢١ نیز با احتساب ماه آذر، ۵ ماه دستمزد عقب‌افتاده‌ دارند. کارگران این فازها نیز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دست به اعتصاب زده بودند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که در صورت برآورده نشدن مطالباتشان بار دیگر دست به اعتصاب زده و کل پروژه را تعطیل خواهند کرد.

در روزهای گذشته کارگران کارخانه‌های پتروشیمی منطقه ویژه ماهشهر نیز دست به اعتصابات متعددی برای تحقق خواست‌های خود از جمله حذف شرکت‌های پیمانی، انعقاد قرارداد مستقیم و افزایش حقوق و مزایا زده‌اند. براساس خبری که روز ٢۶ آذر انتشار یافت، ۴٣٠ کارگر بخش تعمیرات پتروشیمی امیرکبیر در اعتصاب بسر می‌برند. این کارگران تجمعاتی نیز در برابر فرمانداری ماهشهر برگزار کرده‌اند.  کارگران کارخانه‌های پتروشیمی بندر امام، فجر و تندگویان از دیگر کارگرانی هستند که در روزها و هفته‌های گذشته دست به اعتصاب زده بودند.

۴٠٠ کارگر داربست‌کار نیز از جمله کارگرانی بودند که در روزهای گذشته در اعتراض به قرار نگرفتن کار داربست‌بندی در لیست بیمه اجتماعی دست به اعتراض در میدان رسالت تهران زده‌اند.

امروز هم‌چنین کارگرانی که نامه‌ای اعتراضی با امضای ٢٠ هزار کارگر به دفتر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده بودند، در برابر مجلس اسلامی دست به تجمع زده و ضمن مخالفت با لایحه‌ی “اصلاح قانون کار” خواستار افزایش دستمزدهای کارگری شدند. کارگران پلاکاردهایی هم‌چون: “خط فقر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دستمزد کارگر ۳۸۹ هزار تومان”، “یک روز حق ماموریت نماینده مجلس برابر با یک ماه حقوق کارگر” و “اصلاحات ضد کارگری را متوقف کنید” با خود حمل می‌کردند.

اعتراضات وسیع کارگری نشانگر این موضوع ا‌ست که کارگران حاضر به ادامه‌ی زندگی در وضعیت کنونی نبوده و خواستار تغییروضعیت و شرایط موجود می‌باشند. اما از سوی دیگر اقدامات ضد کارگری حکومت نیز ثابت کرده است که تغییر این وضعیت تنها از مسیر سرنگونی جمهوری اسلامی به‌عنوان پاسدار مناسبات سرمایه‌داری می‌گذرد.

 سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از اعتصابات و اعتراضات کارگران ایران، خواستار تحقق فوری تمامی خواست‌های آن‌ها از جمله پرداخت تمامی دستمزدهای عقب‌افتاده، برچیدن شرکت‌های پیمانکاری، لغو قراردادهای موقت و افزایش دستمزدها می‌باشد.

سازمان فدائیان (اقلیت) کارگران ایران را به همبستگی هر چه بیشتر و مبارزه برای سرنگونی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی و برپایی حکومت شورایی که یگانه مسیر واقعی رهایی طبقاتی‏ست، فرا می‌خواند.

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

٢٨ آذرماه ۱۳۹۱

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.