علیه شکنجه و آزار کارگران به اعترض برخیزیم

روز گذشته “کمیته دفاع از رضا شهابی” کارگر زندانی و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این کارگر زندانی از روز دوشنبه ٢٧ آذر علاوه بر اعتصاب دارویی دست به اعتصاب غذای تر زده و تا زمانی که او را برای درمان در خارج از زندان به قید وثیقه آزاد نکنند به اعتصاب ادامه خواهد داد.

رضا شهابی که دو سال و نیم پیش به اتهام دفاع از کارگران و فعالیت در سندیکا بازداشت گردید، در اثر شکنجه‌های شدید در زمان بازداشت از ناحیه گردن دچار مشکل شده است. وی به همین دلیل مورد عمل جراحی قرار گرفت که برای بهبودی کامل، لازم است تا او در مکانی آرام و به دور از آلودگی نگاهداری شود، شرایطی که با حضور او در زندان منافات دارد.

هم‌چنین صبح روز شنبه ٢۵ آذر، شهناز سگوند، همسر علی نجاتی از اعضای هیات مدیره سندیکای نیشکر هفت‌تپه که چندی پیش از زندان آزاد شده است، به اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق عکس گرفتن از همسرش با دست‌بند و پابند و پخش آن در رسانه‌ها” ، در دزفول مورد محاکمه قرار گرفت. وی پیش از این به همین اتهام در دادگاهی دیگر تبرئه شده بود. جالب آن‌که وقتی شهناز سگوند از همسر زندانی خود این عکس را گرفت، همان‌جا عکس توسط مامورین ضبط و از بین برده شد. از اوایل مهرماه سال جاری که علی نجاتی از زندان آزاد گردید، تاکنون سه بار وی و همسرش به بهانه‌های مختلف احضار و مورد محاکمه قرار گرفته‌اند.

هم‌اکنون تعدادی از کارگران آگاه و مدافعین حقوق آن‌ها، هم‌چون شاهرخ زمانی، محمد جراحی، فریبرز رئیس‌دانا، بهنام ابراهیم‌زاده، پدرام نصراللهی، مهدی فرحی شاندیز و ذبیح الله باقری در زندان بسر می‌برند. گناه آن‌ها تنها دفاع از منافع کارگران و مبارزه با نظامی‌ست که آن‌ها را به شکلی وحشیانه مورد استثمار و بی‌حقوقی قرار داده است.

سازمان فدائیان (اقلیت)، حکومت اسلامی را مسئول هر گونه آسیب جسمی می‌داند که در اثر عدم رسیدگی به خواست‌های رضا شهابی و اعتصاب غذا به او وارد آید. ما خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی از جمله کارگران زندانی می‌باشیم.

سازمان فدائیان (اقلیت) هر گونه شکنجه، آزار و محاکمه کارگران و خانواده‌های آن‌ها را محکوم می‌کند. ما این اقدامات را بخشی از سیاست‌های ضد کارگری حاکمیت دانسته که تلاش می‌کند بدین وسیله کارگران پیشرو را از مبارزه برای حقوق کارگران و راهی که انتخاب کرده‌اند، باز دارد. ما خواهان آزادی بی‌قیدوشرط فعالیت‌های کارگری، تشکل‌های کارگری وآزادی اندیشه و بیان هستیم.

سازمان فدائیان (اقلیت)، تمامی کارگران، زحمتکشان و روشنفکران مبارز در ایران و جهان را به حمایت از کارگران زندانی و محکومیت حکومت اسلامی در شکنجه، محاکمه و به زندان انداختن کارگران و خانواده‌های‌شان فرا می‌خواند.

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

٢٨ آذرماه ۱۳۹۱

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.