از اعتصاب سراسری رانندگان کامیون حمایت و بازداشت و ارعاب فعالان اعتصاب را قویاً محکوم می‌کنیم

بر اساس آخرین خبرهائی که به سازمان رسیده، نهادهای امنیتی در شهرهای مختلف اقدام به دستگیری فعالان اعتصاب سراسری رانندگان کامیون نموده‌اند. برخی دیگر از فعالان اعتصاب که در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند نیز مورد تهدید و ارعاب دستگاه سرکوب قرار گرفته و بسیاری دیگر به دستگاه امنیتی، فرا خوانده شده‌اند.

در پنجمین روز از دور سوم اعتصاب سرتاسری رانندگان کامیون، مقامات و مسئولین حکومتی نه فقط به خواست‌های اعتصاب‌کنندگان رسیدگی نکرده‌اند، بلکه در وحشت از اتحاد و یک‏پارچگی رانندگان کامیون و از ترس گسترش اعتصاب به بخش‌های دیگر، آشکارا به سرنیزه و سرکوب بیشتر متوسل شده‌اند. به‏ویژه آن‏که اعتصاب ناوگان مسافربری خوزستان در حمایت از اعتصاب سرتاسری رانندگان کامیون و همچنین در اعتراض به وضعیت وخیم اقتصادی، که از روز چهارم مهر آغاز شده، امروز نیز ادامه یافت. شرکت‌های مسافربری ایران‌پیما، همسفر، تی بی تی، رویال سفر و برخی شرکت‌های دیگر در اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، ایذه و برخی دیگر از شهرها، کلیه سرویس‌های خود را کنسل نموده و غرفه‌های فروش بلیط را تعطیل کردند. اعتصاب سرتاسری رانندگان و کامیونداران و پیوستن ناوگان مسافربری عمومی استان خوزستان به این اعتصاب، ترس و وحشت رژیم را دوچندان نموده است.

با این وجود مقامات حکومتی از قماش رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که معاون وزیر راه و شهرسازی هم هست، در کمال وقاحت اعتصاب سراسری رانندگان را انکار می‌کنند. در حالی‏ که بسیاری از رانندگان کامیون بخاطر لاستیک‌های کهنه و فرسوده مجبور به متوقف ساختن کار با کامیون‌ها شده‌اند، معاون وزیر راه و شهرسازی ادعا می‌کند لاستیک‌های توزیع شده در یک ماه گذشته بیشتر از نیاز ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بوده و ۱۳۰هزار حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شده است. این دروغگوی فراموش‏کار در عین حال قول داد از هفته آینده لاستیک در میان رانندگان توزیع خواهد شد.

روشن است که اعتصاب‌کنندگان نمی‌توانند و نباید به دروغ‌ها و وعده‌های توخالی مقامات دولتی امید ببندند. آن‌ها تنها با اتحاد و ادامه اعتصاب سرتاسری و جلب حمایت سایر رانندگان و کارگران و با یک مبارزه متشکل و سازمان یافته قادر خواهند بود به خواست‌های خود برسند.

سازمان فدائیان(اقلیت) بار دیگر از اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و تمام مطالبات آن‌ها حمایت می‌کند.

سازمان فدائیان(اقلیت) ورود کارگران و رانندگان ناوگان مسافربری خوزستان به صحنه مبارزه و حمایت فعال این زحمتکشان از اعتصاب سرتاسری رانندگان کامیون را به فال نیک می‌گیرد و رانندگان ناوگان مسافربری در سایر استان‌ها، همچنین کارگران بنادر و رانندگان اتوبوس‌های شهری را به حمایت فعال از اعتصاب سراسری رانندگان کامیون فرا می‌خواند.

سازمان فدائیان(اقلیت) ضمن حمایت و دفاع از فعالان اعتصاب سراسری و تلاش مجدانه آن‌ها برای ایجاد تشکل مستقل و سازماندهی مبارزه متشکل، بازداشت و ارعاب این فعالان را قویاً محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت‌شدگان است.

زنده باد اتحاد و اعتصاب سراسری

سرنگون بارژیم جمهوری اسلامی- برقرارباد حکومت شورائی

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیم

پنجم مهرماه ۱۳۹۷

سازمان فدائیان(اقلیت)

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.