کارگران آذرآب و هپکو کمربندی اراک و مسیر راه‌آهن سرا سری را بستند

به‌رغم اعتراضات مکرر کارگران هپکو و آذر آب به پرداخت نشدن چندین ماه دستمزد و دیگر مطالبات ، سرمایه‌داران خصوصی و دولت پاسدار منافع آن‌ها، همچنان مطالبات کارگران را بدون جواب گذاشته‌اند.

لذا این کارگران، در ادامه اعتراضات پی‌درپی چند ماه گذشته، صبح امروز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه بار دیگر هم‌زمان به تجمع و راهپیمایی متوسل شدند. کارگران آذر آب در کمربندی اراک تجمع کردند و کارگران هپکو نیز مسیر راه‌آهن سرا سری را بستند.

۶ ماه است که کارگران آذر آب در بلاتکلیفی به سر می‌برند. دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند. حق بیمه کارگران نیز پرداخت‌نشده است. کارگران خواستار برطرف شدن مشکلات این کارخانه و ازسرگیری فعالیت کارخانه هستند.

کارگران ماشین‌سازی هپکو نیزاز زمستان سال گذشته تاکنون مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود را مرتب دریافت نکرده‌اند. هر زمان که مبارزه کارگران اوج گرفته، کارفرما، مبلغ ناچیزی از معوقات را پرداخته، تا کارگران را آرام کند. اما وعده سروسامان دادن به وضعیت کارخانه، پرداخت کامل دستمزدهای معوقه و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما، هنوز تحقق‌نیافته است.

کارگران آذر آب و هپکو که چندین ماه دستمزد دریافت نکرده‌اند به همراه خانواده‌هایشان در وخیم‌ترین وضعیت معیشتی، فقر ، گرسنگی و بدهکاری قرار دارند. اما سرمایه‌داران و سران حکومت به اعتراضات حق‌طلبانه کارگران توجه نمی‌کنند.

برای کارگران راهی جز،اتحاد، همبستگی و تشدید مبارزه باقی نمانده است. از همین روست که کارگران به بستن خیابان‌ها، جاده‌ها و خطوط راه‌آهن متوسل می‌شوند، تا صدای آن‌ها شنیده شود.

هم‌اکنون بسیاری از کارخانه‌های اراک در وضعیتی مشابه هپکو و آذر آب قرار دارند. کارگران این دو کارخانه به‌درستی دریافته‌اند که برای تحقق مطالبات خود، باید اعتراضات خود را هماهنگ کنند. حمایت و پشتیبانی کارگران دیگر کارخانه‌های اراک از کارگران هپکو و آذر آب، می‌تواند نقش مؤثری در پیروزی این کارگران  و تحقق مطالبات آن‌ها داشته باشد.

سازمان فدائیان(اقلیت) از مبارزات و مطالبات برحق کارگران هپکو و آذر آب حمایت می‌کند و خواستار تحقق فوری مطالبات آن‌هاست.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی – زنده‌باد سوسیالیسم

نابود باد نظام سرمایه‌داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

٢٨ شهریورماه ١٣٩۶

کار- نان- آزادی- حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.