گزارش مراسم روز جهانی کارگر در شهر آمستردام هلند

مراسم روز جهانی کارگر در شهر آمستردام در هلند برابر فراخوان بزرگترین اتحادیه کارگری که سازماندهی برنامه مراسم  اول ماه مه را نیز به عهده داشت . هم چنین در پی فراخوان فعالین سازمان فدائیان (اقلیت ) و کمیته هماهنگی نیروهای  چپ و کمونیست در هلند در همبستگی از مبارزات کارگران ایران و جهان در شهر آمستردام برگزار شد. چند هزار کارگر از سراسر هلند در این مراسم و راهپیمایی با شکوه شرکت داشتند.

فعالین سازمان در هلند در این راهپیمایی و مراسم با پرچم ها و آرم و شعارهای سازمان شرکت داشتند. اطلاعیه سازمان به مناسبت روز جهانی کارگر به زبان های انگلیسی و فارسی در سطح وسیعی پخش شد. در این مراسم نیز نیروهای کمونیست ایرانی ، هلندی و سایر کشورها شرکت داشتند. برنامه از ساعت ۱۳ با تجمع در محل یادبود کارگر بارانداز در واترلوپلین که در جنگ جهانی توسط نظام سرمایه داری و فاشیسم کشته شده بود آغاز وسپس با راهپیمایی از چندین خیابان تا موزیم پلین و تجمع در این محل برنامه با سخنرانی ، طرح خواسته های کارگران و موزیک واجرای سرود تا ساعت ۱۹ ادامه داشت.

هم چنین فعالین سازمان در مراسم اول ماه مه در بندرگاه روتردام شرکت داشتند . برنامه اول ماه مه هر سال توسط سازمان های کمونیست هلندی و خارجی برگزار می شود.  این مراسم  شامل راهپیمایی از چندین خیابان تا میدان تئاتر در مرکز شهر بود که با سخنرانی و موزیک تا ساعت ۲۱ ادامه داشت.

زنده باد همبستگی بین المللی کارگران سراسر جهان

 زنده باد سوسیالیسم

فعالین سازمان فدائیان ( اقلیت ) –هلند – اول ماه مه  ۲۰۱۷

POST A COMMENT.