گزارشی از برگزاری سالگرد حماسه سیاهکل در ونکوور- کانادا

به مناسبت چهل و هفتمین سالگرد بنیانگذاری سازمان و بزرگداشت حماسه سیاهکل، فعالین سازمان در ونکوور، در تاریخ سوم فوریه؛ مراسم سخنرانی و اجرای موزیک زنده را تدارک دیدند.

رفیق حمید نظارت از سازمان فدائیان (اقلیت) سخنران و رفیق مصطفی گرگین پور، آهنگساز و ترانه سرا و از همکاران کارگاه هنر و صدا، میهمانان این برنامه بودند.

در شروع برنامه ابتدا رفیق لادن بعنوان مجری برنامه، ضمن خوشامدگویی به حضار، از همه شرکت کنندگان در مراسم تقاضا کرد به پاس مبارزات و قهرمانی های جانفشانان راه آزادی و سوسیالیسم  به پا خاسته و یک دقیقه کف بزنند. پس از آن رفیق سارا، قسمتهایی از اطلاعیه سازمان فدائیان (اقلیت) به مناسبت بنیانگذاری سازمان و حماسه سیاهکل را خواند و سپس رفیق مصطفی با اجرای ترانه سرودهای به یاد ماندنی و مبارزاتی شور و شوقی به مراسم بخشید.

 

پس از موزیک، رفیق حمید نظارت سخنرانی خود را آغاز کرد. موضوع سخنرانی “پدیدارشناسی حماسه سیاهکل” بود که در آن به کالبدشکافی فلسفی و هدف حماسه سیاهکل از طریق ارکان و مولفه‌های پدیدارشناسی پرداخت و سپس با توجه به درسهای آن، به “اوضاع سیاسی کنونی و تاکتیکهای ما” اشاره کرد. رفیق حمید در انتهای بحث خود نتیجه گرفت که اگر چه انقلاب کار توده‌هاست ولی طبقه کارگر برای پیروزی و نهادینه کردن حکومت شورائی در جامعه، در درجه اول به حزب طبقاتی خود نیاز دارد.

در ادامه برنامه، رفیق مجید میرزائی زندانی سیاسی سابق و فعال سیاسی، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران در تبعید، یکی از سروده‌های زیبای خود را خواند.

پس از پایان شعرخوانی، رفیق مصطفی به همراه رفقا اردوان و نوید به روی صحنه رفته و چندین ترانه سرود انقلابی و اجتماعی را اجرا کردند که با تشویق شرکت کنندگان حاضر در مراسم روبرو شد. هم‌چنین کلیه برنامه‌ها، از ترانه سرودها گرفته تا سخنرانی، با همکاری فعالین سازمان، به‌طور زنده از طریق فیسبوک پخش گردید.

در بخش نهایی مراسم، رفیق حمید نظارت به سئوالات طرح شده در مراسم پاسخ داده و پس از آن با پخش سرود انترناسیونال، مراسم به پایان خود رسید.

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورائی

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) – ونکوور (کانادا)

۸ فوریه ۲۰۱۸

POST A COMMENT.