از کارگران شاغل و بازنشسته هفت تپه حمایت کنیم

صبح امروز بیش از ۳۵٠ تن از کارگران بازنشسته شرکت نیشکر هفت‌تپه، در اعتراض به بدقولی و عدم انجام تعهدات کارفرما، در مقابل دفتر مدیریت دست به تجمع زدند. از آن جا که کارفرما به منظور ایجاد نفاق و دودستگی، پرداخت مطالبات فقط بخشی از کارگران را پذیرفت، این موضوع اعتراض و خشم کارگران را برانگیخت. کارگران معترض با خروج از شرکت و انجام راه‌پیمائی و تجمع، جاده بین‌المللی اهواز- اندیمشک را مسدود ساختند.

به دنبال این اقدام اعتراضی و ایجاد ترافیک سنگین، نیروهای سرکوب انتظامی سراسیمه خود را به محل رساندند و با دعوت از کارگران به مذاکره و بازگشت کارگران به کارخانه، جاده اهواز- اندیمشک نیز باز شد و عبور و مرور وسائل نقلیه از سر گرفته شد.

صدها کارگر بازنشسته نیشکر هفت تپه، بدلیل عدم پرداخت چهار درصد سهم بیمه کارفرما به صندوق سازمان تأمین اجتماعی، ماه‌هاست سرگردان‌اند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند. علاوه بر کارگران بازنشسته، کارگران شاغل این شرکت نیز، از زمانی که شرکت به بخش خصوصی واگذار شده، با تنگناها و محدودیت‌های بیشتری روبرو شده و زیر فشارهای گوناگون و روزافزون کارفرما قرار دارند. افزون بر این‌ها، قائم مقام مدیریت شرکت اخیراً فریدون نیکوفرد یکی از نمایندگان کارگران و از اعضای فعال سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه را تهدید به اخراج نموده است.

کارگران هفت‌تپه اعم از شاغل و بازنشسته نسبت به اقدامات مدیریت شرکت و کارفرما به شدت معترض‌اند. کارگران خواهان پرداخت فوری حقوق‌های معوقه، پرداخت حق بیمه، سنوات بازنشستگی، پرداخت بموقع دستمزد و سایر مطالبات خود هستند. صدها کارگر شرکت نیشکر هفت‌تپه با حرکت اعتراضی دستجمعی خود نشان دادند که در مقابل فشارهای کارفرما ساکت نمی‌نشینند و از سندیکائی که خود آن را ایجاد کرده‌اند و نیز از نمایندگان و فعالان سندیکا حمایت می‌کنند.

سازمان فدائیان (اقلیت) از اعتراضات و خواست‌های کارگران شاغل و بازنشسته نیشکر هفت‌تپه قویاً حمایت می‌کند و خواستار تحقق فوری و کامل مطالبات آن هاست.

سازمان فدائیان (اقلیت)، ضمن حمایت از سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه و فعالان این سندیکا،  بر حق کارگران برای اعتراض  و اعتصاب تأکید و اقدامات ارعاب گرانه مدیریت شرکت را محکوم می‌کند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۳ خرداد ۱۳۹۶

 کار – نان – آزادی – حکومت شورائی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.