یادها (لیست کامل جان‌فشانان فدایی از اسفند ۱۳۴۹ تا اسفند ۱۳۹۵)

در سراسر تاریخ بشریت، پاسداران نظم کهنه و ارتجاعی همواره کوشیده اند با سرکوب و کشتار، اختناق و زندان و اعدام در برابر سیر تحول تاریخ و تعالی بشریت بایستند تا به خیال خام خود، چرخ تاریخ را متوقف سازند. هر چندکه آن ها سرانجامی جز شکست نداشته و ندارند، اما تا واپسین لحظات حیات خود از هیچ جنایتی فروگذار نکرده و نمی کنند.
در دوران ما که تاریخ رسالت به گور سپردن نظام طبقاتی را بر عهده طبقه کارگر قرار داده است، طبقه سرمایه دار که پاسدار نظم پوسیده و ارتجاعی سرمایه داریست دست به بیرحمانه ترین سرکوب ها علیه طبقه کارگر و پیش آهنگان کمونیست آن زده است تا گویا نظم ستمگرانه و استثمارگرانه را ابدی سازد. در ایران این توحش و بربریت پاسداران نظم ارتجاعی به اوج خود رسیده است و طبقه حاکم با اعمال دیکتاتوری خشن و عریان، عظیم ترین جنایات ضد بشری را مرتکب شده و هزاران انسان را کشتار کرده است.
سازمان ما نیز از بدو پیدایش همواره در معرض سرکوب پاسداران نظم سرمایه داری حاکم بر ایران قرار داشته است. در طول حیات سازمان از سیاهکل تا به امروز، رژیم سلطنتی شاه و حکومت اسلامی هزاران فدایی را در زندان های قرون وسطایی به بند کشیده و صدها تن از فداییان در مبارزه علیه نظام ضد انسانی سرمایه داری و به خاطر آزادی و سوسیالیسم جان باخته اند. اما این وحشی گری های مرتجعین نتوانسته است سازمان ما را از ادامه مبارزه برای آزادی و سوسیالیسم بازدارد. راه جان باختگان فدایی ادامه یافته است.
متن کامل در فرمت پی دی اف

 

Website Comments

  1. حمیده خدری
    Reply

    درویش خدری برادرم من ھستند که سال شست و دو اعدام شدند. نام ایشان در روزنامه ان وقت کار ھست. در ان سازمان درخواست ازادی ایشان را کردند. چو انوقت سازمان اعتقاد به خت امام و از این قبل عقاید داشت.

    • modir
      Reply

      دوست گرامی با سلام
      تنها جهت اطلاع و یادآوری مجدد، سازمان چریک های فدایی خلق ایران (اقلیت) که بعدها نام اش را به سازمان فداییان (اقلیت) تغییر داد، هیچ گاه اعتقاد به خط امام نداشته است. این جناح راست سازمان چریکها بود که پس از انشعاب به “اکثریت” موسوم شد و سیاست ضد انقلابی و ارتجاعی حمایت از خط امام را پیگیری می کرد.
      با آرزوی موفقیت و سلامت

    • modir
      Reply

      دوست گرامی،
      انشعاب بزرگ در سال ۵۹ در سازمان بین جناح راست و جناح چپ انقلابی به یکباره روی نداد. اگر به یاد داشته باشید، همان زمان در سازمان جناحی وجود داشت که با سیاستهای غالب بر سازمان اختلاف داشتند و این اختلافات حتا در نشریه کار نیز انعکاس می یافتند. انشعاب سال ۵۹ نیز ناشی از اختلاف بر سر دو مشی ارتجاعی و انقلابی در برابر رژیم جمهوری اسلامی و نیز چند مسئله دیگر بود و به انشعاب سال ۵۹ منجر شد. طی این انشعاب بود که رفقای مخالف سیاست ارتجاعی “پیروی از خط امام”، سازمان چریکهای فدایی خلق ایران (اقلیت) را تشکیل دادند و حساب خود را از جناح راست سازمان جدا کردند. علاقمندان با اندکی جستجو در همین سایت می توانند اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنند. از جمله در مقاله “پاسخ اقلیت به نامه ی کمیته مرکزی”، “گفتگو با توکل”، “مروری بر تاریخچه سازمان…” و مقالات دیگر.

  2. بهرام
    Reply

    سلام ممکنه نام بعضی افراد اعدام شده در لیست ذکر نشده باشد
    و اگر ذکر نشده چطور باید اون را به شما معرفی کرد
    مرسی

    • modir
      Reply

      دوست گرامی با سلام.
      لطفا نام جان فشانانی را که در لیست نیستند، از طریق ای – میل سازمان برای ما بفرستید تا به لیست افزوده شوند. اگر همراه با آن زندگینامه ای کوتاه و عکس هم بفرستید بسیار سپاسگزار خواهیم شد. موفق باشید

      • بهرام
        Reply

        لطفا امیل سازمان را اگر ممکنه برای من بفرستید

        • modir
          Reply

          دوست گرامی با سلام. ای – میل سازمان در همین صفحه قرار دارد. با وجود این، در این جا مجددا آن را در اختیار شما قرار می دهیم:
          info@fadaian-minority.org
          موفق باشید

POST A COMMENT.