زنده باد کارگران و کارکنان مخابرات، زنده باد اعتصاب سراسری!

دور جدید اعتصابات و تجمعات اعتراضی کارگران و کارکنان مخابرات که از آخرین روزهای خرداد ماه آغاز شده همچنان ادامه دارد.

کارگران وکارکنان مخابرات مشهد، روز ۳٠ خرداد با خواست تبدیل وضعیت، انعقاد قرارداد مستقیم و دائم و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل درمقابل ساختمان مرکزی مخابرات مشهد دست به تجمع زدند.یک هفته بعد مدیرکل روابط عمومی مخابرات طی بیانیه ای، دائمی شدن کارگران را منتفی اعلام کرد. بدنبال این بیانیه ودراعتراض به بی توجهی شرکت به خواست کارگران مخابرات مشهد که خواست عموم کارگران مخابرات روستائی‏ست ، کارگران مخابرات درشهرهای دیگر نیز به اعتصاب پیوستند. دهم تیرماه کارگران مخابرات استان خوزستان واستان لرستان (درشهرهای پلدختر، خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، گچساران ، یاسوج والشتر) به اعتصاب پیوستند.روز بعد کارگران مخابرات همدان، گوهر دشت وبرخی شهرهای دیگردرحالی وارد اعتصاب شدند، که کارگران مخابرات دراستان های کرمان، مازندران،آذربایجان و سیستان و بلوچستان نیزخودرابرای اعتصاب آماده کرده اند.

بدنبال این اعتراضات پی درپی وسراسری شدن اعتصاب، امروز روابط عمومی مخابرات با صدور بیانیه تهدیدآمیزی ضمن اشاره به تجمعات اخیر کارگران وکارکنان این شرکت،درهمان حال که ازکارگران برای نشست و گفتگو دعوت بعمل آورد، اما با اتهام سیاسی کاری و انتصاب کارگران به “ضدانقلاب” آن هارا تهدید به اخراج نمود.

دربرابر این تهدید و پرونده سازی، کارگران نیز باصدور بیانیه هائی هرگونه وابستگی به گرایشات و طیف های گوناگون سیاسی داخلی و خارجی و”ضد انقلاب” را تکذیب و تلاش مذبوحانه روابط عمومی مخابرات را خنثا کردند. کارگران با اشاره به نشست ها و مذاکرات مکررقبلی که هربار شرکت مخابرات خُلف وعده نموده است، تصریح کرده اند که فریب نشستها و گفتگو های بی‏فایده با شرکت مخابرات را نخواهند خورد. کارگران مخابرات تصریح کرده اند که تا رسیدن به خواست های خود به اعتراض ادامه خواهند داد.

سازمان فدائیان(اقلیت) تهدید به اخراج و پرونده سازی علیه کارگران توسط روابط عمومی شرکت مخابرات را قویاً محکوم می کند و خواستار تضمین شغلی تمام کارگران است.

سازمان فدائیان(اقلیت) ازتمام مطالبات کارگران و کارکنان مخابرات وازاعتصابات سراسری آن ها برای تحقق خواست‏هایشان پشتیبانی می کند و خواهان تحقق فوری وکامل خواست های کارگران است.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۲ تیر ۱۳۹۶

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

 

POST A COMMENT.