یاد و خاطره‌ی رفیق محمدتقی افشانی گرامی باد

با کمال تأثر مطلع شدیم که رفیق محمدتقی افشانی یکی از بنیان‌گذاران سازمان چریک‌های فدائی خلق ایران در پی یک دوره‌ی طولانی ابتلا به بیماری پارکینسون سرانجام در نیمروز ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ با زندگی وداع گفت.

وی پس از اتمام دوره‌ی دبیرستان وارد دانشکده‌ی پزشکی تبریز می‌شود و در آنجا فعالیت سیاسی مستمر خود را آغاز می‌نماید. او بعد از مدتی که ارتباط نزدیکی با گروه احمدزاده – پویان برقرار می‌کند شاخه‌ی تبریز سازمان را ایجاد می‌نماید و در مبارزه‌ی مسلحانه علیه رژیم شرکت می‌جوید. پس از حماسه سیاهکل او به همراه چند از رفقای سازمان در سال ۵۰ دستگیر می‌شود و تحت شکنجه‌های طاقت‌فرسا قرار می‌گیرد و به حبس ابد محکوم می‌شود. ۷ سال بعد در آستانه‌ی قیام باشکوه ۵۷، هنگامی‌که طومار رژیم ددمنش شاهنشاهی درهم‌پیچیده می‌شود، وی با سربلندی به همراه همه‌ی زندانیان آزاد می‌گردد و مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار می‌گیرد. ازآن‌پس ولی آثار ضرب‌وجرح شکنجه‌های زندان در وی ظاهر می‌شود و به‌تدریج بیماری پارکینسون در وی نمایان شده و شدت می‌گیرد تا آنجا که سرانجام وی را از پای درمی‌آورد.

کمیته‌ی خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت) بدین‌وسیله ضمن بزرگداشت رفیق ارجمند محمدتقی افشانی درگذشت وی را به خانواده و رفقا و دوستانش تسلیت می‌گوید و همچنان بر ادامه‌ی مبارزه‌ی وی پا می‌فشارد.

 زنده‌باد آزادی – زنده‌باد سوسیالیسم

سرنگون باد رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی

برقرار باد حکومت شورایی

کمیته‌ی خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۵ فوریه

POST A COMMENT.