گزارش مراسم چهل و ششمین سالگرد سیاهکل در هلند

مراسم سیاهکل در آمستردام و فضایی صمیمی و گرم آغاز شد. شرکت‌کنندگان نخست به یاد تمامی جان‌باختگان راه آزادی و سوسیالیسم یک دقیقه کف زدند.

در ادامه، سخنرانی حمید نظارت از سازمان فدائیان (اقلیت) با عنوان “علل و عوامل دوام جمهوری اسلامی و راه‌های مقابله با آن” ارائه شد. در این سخنرانی به وضعیت اسف‌بار اقتصادی در ایران همچون بیکاری، فقر، فساد و رشوه‌خواری، خصوصی‌سازی‌ها و موج اخراج‌ها و تشدید اختلاف طبقاتی اشاره شد. حمید نظارت با ذکر این نمونه‌ها، به طرح این سؤال پرداخت: چرا باوجود جنبش‌ها و مبارزات پراکنده، شاهد مبارزات تعیین‌کننده نیستیم؟ وی در پاسخ به این سؤال اساسی به سرکوب مداوم و لجام‌گسیخته، ایجاد ترس و وحشت در جامعه، اعمال خشونت علنی در زندان‌ها و در جامعه، به‌عنوان علل خمودگی مبارزاتی اشاره کرد؛ اما راه‌های مقابله با این شرایط چیست؟ حمید نظارت در پاسخ به این سؤال به تلاش برای پیوند مبارزات پراکنده، فرهنگ‌سازی، ترویج روحیه امید و روحیه مبارزاتی و همچنین مبارزه با گرایش‌های انحرافی “اصلاح‌طلبی ” درون جنبش‌های اجتماعی است.

پس از سخنرانی، پیام‌های رسیده به این مراسم قرائت گردید که شامل پیام رفقای هوادار هسته مقاومت رفیق بهروز دهقانی و پیام تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران – هلند بود.

مراسم با شعرخوانی عباس سماکار شاعر، نویسنده و فیلم‌ساز انقلابی ادامه یافت. او با شعر “جنگلی‌ها ” که به یاد و خاطره رفقای سیاهکل سروده، آغاز کرد و در ادامه چند شعر از سرودهای خود را اجرا نمود. بخش موسیقی برنامه با حضور رفیق حمید، نوازنده و مدرس گیتار و از فعالین چپ جنبش دانشجویی ۱۸ تیر برگزار شد. اجرای ترانه سرودهای انقلابی و ترانه‌های قدیمی ایرانی که با همخوانی حضار همراه شد با شور خاصی برگزار شد. برنامه با اجرای دسته‌جمعی سرود انترناسیونال پایان یافت.

POST A COMMENT.