جمهوری اسلامی قاتل کولبران زحمتکش کردستان

نهم بهمن‌ماه در اثر ریزش بهمن در مناطق کوهستانی بیوران در سردشت، ۴ تن از کولبران زحمتکش که بین ۱۸ تا ۲۷ سال سن داشتند جان باخته و ۵ نفر دیگر مصدوم شدند. در پی این حادثه‌ی غم‌انگیز، در روز ۱۱ بهمن، فرماندار جنایتکار سردشت به نام میراشکان مهدوی، برای رفع مسئولیت از جمهوری اسلامی، کولبرانی را که جان‌شان را از دست دادند، مسئول حادثه دانسته و قاچاقچی نامید.
سال‌هاست که دستان جمهوری اسلامی به خون کولبران آلوده است. به گزارش کانون حقوق بشر کردستان، تنها در ۵ ماه اول سال‌جاری ۷۰ کولبر در مناطق کردنشین ایران توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی کشته و زخمی شده‌اند.
فرماندار جنایتکار سردشت فراموش می‌کند که بگوید برای چه این جوانان و مردم زحمتکش حاضر به انجام چنین کار سختی هستند، در حالی که اوباشان و مفت‌خوارانی چون او حتا نمی‌توانند یک روز مانند آن‌ها کار کنند.
فرماندار جنایتکار سردشت فراموش می‌کند که بگوید، تاوان فساد او و تمامی مسئولان جمهوری اسلامی را کارگران و زحمتشکان ایران از جمله کولبران می‌دهند.
اگر جوانان ودیگر اقشار زحمتکش کردستان با به خطر انداختن جان خود و تحمل مشقات زیاد تن به کولبری می‌دهند تنها به این دلیل است که راه دیگری برای امرار معاش برای‌شان وجود ندارد.
آن‌ها مزدور جمهوری اسلامی نیستند تا به خاطر مزدوری شکم‌شان را مانند فرماندار جنایتکار سردشت از قِبَل کار و تلاش کارگران سیر کنند.
آن‌ها جوانانی هستند که نظام سرمایه‌داری ایران و دولت حامی آن، آن‌ها را از بدیهی‌ترین حق‌شان یعنی حق کار محروم ساخته و اگر مجبور به کولبری و تحمل همه‌ی مشقات و خطرات آن شده‌اند جمهوری اسلامی مسئول آن بوده و بنابر این عامل این جنایت نیز جمهوری اسلامی است.
سازمان فدائیان (اقلیت)، ضمن همدردی با خانواده‌ی کولبران جان باخته، جمهوری اسلامی را عامل جان باختن کولبران دانسته و خواستار جبران خسارات وارده به کولبران و خانواده‌های آن‌ها می‌باشد.
سازمان فدائیان (اقلیت)، کار را حق طبیعی هر انسانی می‌داند. دولت موظف است برای تمامی متقاضیان کار ایجاد کند و تا زمانی که بیکار هستند، دولت باید به تمامی بیکاران، حق بیکاری برابر با هزینه‌ی یک خانواده‌ی ۵ نفره پرداخت کند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
زنده‌ باد آزادی – زنده ‌باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
۱۱ بهمن ۱۳۹۵
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.