نابود باد تبعیض و نابرابری، زنده باد برابری

زنان ستم‌دیده و زحمتکش ایران!

خجسته باد ۸ مارس، روز جهانی زن بر شما و همه انسان‌هایی که خواهان برافتادن هرگونه ستم و تبعیض علیه زن‌اند و برای برابری کامل اجتماعی و سیاسی تلاش و مبارزه می‌کنند.

۸ مارس، یادآور پیکار خستگی‌ناپذیر زنان برای رهایی از یوغ ستمی‌ست که قرن‌های متمادی در جامعه طبقاتی حاکم بوده است.

بزرگداشت ۸ مارس، روز جهانی زن، در مبارزات زنان ایران از آن رو از جایگاهی فراتر از اغلب کشورهای جهان که در آن‌ها حداقل، برابری حقوق زن و مرد قانوناً به رسمیت شناخته شده، برخوردار می‌باشد که زنان در ایران در حال نبردی سرسخت با رژیمی به غایت ارتجاعی‌اند که رسماً و علناً در قوانین ضدانسانی خود بر تبعیض، ستم و نابرابری صحه گذارده و در طول ۳۱ سال حاکمیت ننگین و ستمگرانه خود بیرحمانه‌ترین سرکوب، تبعیض و نابرابری را نسبت به زنان اعمال کرده است.

زنان ستمدیده و زحمتکش!

امسال اما ۸ مارس در شرایطی فرارسیده است که رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی زیر ضربات مداوم مبارزات در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. توده‌های مردم ایران به پا خاسته‌اند تا رژیمی را که مظهر تام و تمام استبداد و بی‌حقوقی مردم، اختناق و سرکوب، کشتار، تبعیض و نابرابری‌ست، سرنگون کنند.

نقش زنان در این مبارزه با برجستگی تمام خود را نشان داده است. از خرداد ماه امسال که موج تظاهرات و راهپیمای‌های توده‌ای شهرهای بزرگ ایران را فراگرفته است، زنان دوش به دوش مردان در تظاهرات و نبردهای خیابانی شرکت داشته‌اند. حضور گسترده و شجاعانه زنان در پیشاپیش جنگ‌های خیابانی با نیروهای مزدور و سرکوبگر رژیم، تحسین تمام مردم کشورهای جهان را برانگیخته است. این شجاعت، قهرمانی و فداکاری زنان که از فدا کردن جان خود دریغ نکرده‌اند، یک نقطه ‌عطف در مبارزات زنان برای پایان دادن به تمام ستم و تبعیضی‌ست که با آن رو به رو هستند. فریاد زنانی که در سنگربندی‌ها، راهپیمایی و تظاهرات، شعار مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر جمهوری اسلامی را سر می‌دهند، کاخ‌های مرتجعین را به لرزه درآورده است. ارتجاع، از حضور گسترده زنان در این مبارزه چنان به وحشت افتاده‌ است که برای مقابله با آن، از شنیع‌ترین کشتار و شکنجه‌ها نیز دریغ نکرده است. در طول این چند ماه صدها تن از زنان مبارز به بند کشیده شده‌اند. اما مبارزه بی‌وقفه ادامه دارد.

قیام گسترده و توده‌ای زنان بیانگر این حقیقت است که این مبارزه، علیه ستم و تبعیضی که رژیم ضدانسانی بر آن‌ها روا داشته محدود نیست، بلکه علیه تمام رسم و رسومات کهنه و ارتجاعی، مردسالارانه و پدرسالارانه به پا خاسته‌اند.

مبارزات کنونی زنان، البته در یک لحظه پدید نیامده، بلکه تکامل مبارزه‌ای است که به ویژه در گردهم‌آیی‌ها و تظاهرات چند سال گذشته پدیدار گردید. رشد روزافزون این جنبش و رادیکال بودن آن، چنان هراسی در هیات حاکمه پدید آورد که از یک سو جناح مسلط و حاکم تلاش نمود با سرکوب گردهم‌آیی‌ها، بازداشت و محکوم کردن فعالین جنبش زنان به حبس، آن را از پای درآورد و از طرف دیگر جناح موسوم به اصلاح‌طلب حکومتی کوشید از طریق زنان بورژوا- لیبرال و بورژوا- مذهبی این جنبش را به مدار قانون‌گرایی، وعده اصلاح و بهبودهای ناچیز در چارچوب نظم موجود بکشاند. اما سرانجام برای اکثریت بزرگ فعالان این جنبش تردیدی باقی نماند که تحقق مطالبات زنان در چارچوب یک رژیم سرتاپا ارتجاعی مذهبی که هیچ حق و حقوقی برای زن قائل نیست، محال است. آنچه که در پی تحولات سیاسی خردادماه امسال رخ داد، به وضوح یک شکست برای زنان بورژوا- لیبرال، بورژوا- مذهبی و قانون‌گرا بود و یک پیروزی برای جناح رادیکال جنبش زنان. اکنون این واقعیت برای اکثریت بزرگ فعالان جنبش زنان کاملاً آشکار است که راه دیگری برای نجات از فجایع جمهوری اسلامی، برانداختن تبعیض، ستم و نابرابری، جز سرنگونی جمهوری اسلامی و استقرار دولتی که در آن دین و دولت به کلی از یکدیگر جدا شده باشد، وجود ندارد. مبارزات زنان در سراسر ایران در طول ۸ ماه گذشته به خوبی این واقعیت و رادیکالیسم روزافزون جنبش زنان را نشان داده است.

زنان ستمدیده و مبارز!

ادامه مبارزات چند ماه اخیر و عمیق‌تر شدن بحران سیاسی که جمهوری اسلامی با آن رو‌به روست، نشان می‌دهد که رژیم دیگر قادر به مهار و کنترل اعتراضات نیست. باید با تمام قوا مبارزات علنی توده‌ای را گسترش داد. ۸ مارس امسال که مصادف با ۱۷ اسفند می‌باشد، فرصت مناسبی برای سازماندهی و برپایی علنی مراسم روز جهانی زن است. این، حق مسلم زنان است که ۸ مارس، روز جهانی زن را با شعار مرگ بر تبعیض و نابرابری، زنده باد برابری علناً جشن بگیرند. رژیم دیگر در موقعیتی نیست که به سادگی بتواند مانع از برپایی این مراسم گردد. وظیفه همه زنان مبارز و همه مردانی که از برابری حقوق زن و مرد دفاع می‌کنند، برپایی هر چه با شکوه‌تر و علنی‌تر مراسم ۸ مارس است.

سازمان فدائیان (اقلیت) که همواره از مبارزات و مطالبات زنان دفاع کرده و می‌کند، خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی و استقرار یک حکومت شورایی در ایران است که در آن هرگونه ستم، تبعیض و نابرابری علیه زنان به کلی برخواهد افتاد، برابری کامل و بی‌قید و شرط زن و مرد تامین خواهد شد. حجاب اجباری برخواهد افتاد و تمام قوانین و مقررات ارتجاعی علیه زنان ملغی خواهد شد. اما سازمان فدائیان (اقلیت) که خواهان استقرار یک جامعه سوسیالیستی در ایران و برافتادن ستم طبقاتی است، به اقدامات فوری و حقوقی برای پایان بخشیدن به ستم و تبعیض قانع نیست. رهایی واقعی زن هنگامی تحقق خواهد یافت که با اجتماعی شدن کار خانگی، زنان از کار طاقت‌فرسا و کمرشکن خانگی رها شوند و به عرصه فعال کار اجتماعی روی آرند. سازمان فدائیان (اقلیت) خواهان رهایی کامل و همه جانبه زنان است.

سازمان فدائیان (اقلیت) ۸ مارس روز جهانی زن را به عموم زنان تحت ستم و زحمتکش و همه انسان‌هایی که برای برابری و رهایی زن تلاش و مبارزه می‌کنند تبریک می‌گوید.

پیروز باد مبارزات زنان برای برابری

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی، برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

اسفند ماه ۱۳۸۸

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.