اطلاعیه کمیته‌ی خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت) پیرامون نتیجه‌ی انتخابات اخیر امریکا

logo01در شرایطی که بحران عمیق اقتصادی امریکا کارگران و زحمتکشان این جامعه را به فقر و فائقه‌ی بی‌سابقه‌ای کشانده بود، در شرایطی که سیر نزولی سطح معیشت کارگران و زحمتکشان امریکا و وجود اختلاف عمیق طبقاتی و رشد روزافزون بیکاری نارضایتی فراوانی در جامعه ایجاد کرده بود، و همچنین در شرایطی که فشار بی‌حد دستگاه‌های پلیسی و قضایی در مواجهه با اعتراضات توده‌ای و حتی در مواجهه با اعتراضات فردی سیاه‌پوستان و دستگیری و کشتار خیابانی آن‌ها بیش‌ازپیش فزونی یافته بود، انتخابات امریکا برگزار شد.

 شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ بر بستر چنین زمینه‌ای، امیدی واهی جهت تغییر وضعیت اجتماعی و معیشتی توده‌ها به وجود آورد و سرانجام آنچه که تراست‌ها و کنسرن‌های حامی وی با توسل به انتخابات بورژوایی و کشاندن برخی از مردم ناراضی به‌پای صندوق‌های رأی خواهانش بودند به وقوع پیوست و ترامپ رئیس‌جمهور آینده‌ی امریکا شد.

سیاست‌های اقتصادی تراست‌ها و کنسرن‌های حامی ترامپ مبنی بر انتقال هزینه‌های نظامی امریکا بر دوش اتحادیه‌ی اروپا، با امید به کاهش بحران اقتصادی امریکا هرگز نمی‌تواند در وضعیت معیشتی توده‌های کارگر و زحمتکش این جامعه تأثیر بگذارد. تمام تاریخ سرمایه‌داری به‌خوبی نشان داده است که فقر و فلاکت توده‌ها امری ساختاری در جوامع طبقاتی است و اساساً مربوط به مالکیت خصوصی و انباشت سرمایه نزد عده‌ی قلیلی از افراد جامعه است و ربطی به سیاست‌های مقطعی این یا آن جناح بورژوازی ندارد.

اما آنچه که مسلم است این ست که سیاست‌های نژادپرستانه و راسیستی ترامپ علیه مهاجرین، مسلمانان و سیاه‌پوستان، و همچنین نگاه تحقیرآمیز و مردسالارانه به زنان افقی سیاه را در آینده‌ی امریکا و جهان در مقابل دید همگان قرار می‌دهد. ترامپ نماینده‌ی سیستمی ست که تولیدکننده‌ی چنین سیاست‌هایی ست. برای مقابله با این سیاست‌ها باید مبارزه علیه سیستم تولیدکننده‌ی آن و نظام سرمایه‌داری را سازمان داد. نتیجه‌ی انتخابات امریکا اتفاقاً این فرصت مناسب را پیشاروی توده‌های زحمتکش امریکا و جهان قرار داده است که کارکردهای خانمان‌سوز سرمایه‌داری را در ابعاد مختلف بشناسند و به این امر پی ببرند که این سیستم را نمی‌توان اصلاح کرد. این نظام امتحان خود را پس داده است. بیش از دو قرن است که سیستم انتخابات دموکراسی بورژوایی مکرراً نتایج مخرب خود را نشان داده است. راهی وجود ندارد جز آن‌که توده‌های کارگر و زحمتکش هم خود را مصروف مبارزه‌ای جدی برای امحاء قطعی این پدیده‌ی گندیده‌ی تاریخ نمایند.

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن محکوم کردن شعارها و سیاست‌های رئیس‌جمهور آینده‌ی امریکا و طبقه‌ی سرمایه‌دار حامی وی خواهان تلاش در راستای مبارزه علیه همه‌ی مظاهر ستم و استثمار سرمایه‌داری و ایجاد جامعه‌ای سوسیالیستی است.

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۶ نوامبر ۲۰۱۶

POST A COMMENT.