اهداف توسعه‌طلبانه و سرکوب‌گرانه اردوغان در ترکیه به‌شدت محکوم است

logo01طی روزهای گذشته دولت اردوغان در ادامه سیاست‌های سرکوب‌گرانه خود، تعرض همه‌جانبه علیه آزادی‌های سیاسی را شدت بخشیده و ده‌ها تن از اعضا و نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها، خبرنگاران و کارکنان روزنامه‌های مستقل و دیگر فعالین جنبش‌های اجتماعی این کشور را دستگیر و به زندان افکنده است.

بر بستر شرایطی که جنگ و مناقشات فرقه‌ای و مذهبی در منطقه فراهم آورده است، دولت اردوغان به بهانه‌ی “کودتا”ی بخشی از ارتش این کشور، در صدد است به اهداف و مقاصد شوینستی و پان ترکیسم خود در دو عرصه‌ی داخلی و خارجی به‌طور کامل تحقق بخشد. اول آن‌که، جنبش مقاومت حق‌طلبانه خلق کرد برای تعیین سرنوشت خود و به‌ویژه نیروهای حزب کارگران کردستان را در هم شکسته و در پی آن هر ندای مخالفت‌آمیز دیگر موجود در جامعه را منکوب  نماید؛ و دوم، اهداف توسعه‌طلبانه و ارتجاعی خود در منطقه را با دخالت در اوضاع سوریه و اکنون شمال عراق، یعنی اقلیم کردستان جامۀ عمل بپوشاند. اردوغان برای پیشبرد و تثبیت اهداف ارتجاعی خود در ابعادی گسترده به تصفیه و اخراج هزاران نفر از کارکنان دولت، زندانی کردن ده‌ها هزار تن از مردم ترکیه در ماه‌های اخیر، بستن دفاتر و توقیف روزنامه‌های مستقل، همچنین دستگیری نمایندگان پارلمانی حزب دمکراتیک خلق‌ها… دست زده است، که همه در راستای سلطه تام و تمام خفقان در جامعه و تثبیت حاکمیت خود بر این کشور می‌باشد.

باید توجه داشت، در شرایط بحرانی منطقه (که دولت اردوغان خود یک پای آن‌ست) و تلاش در جهت بیرون راندن تروریست‌های داعش از موصل توسط جبهه‌های گوناگونی از ارتش دولت مرکزی عراق، پیشمرگان کرد و حمایت نیروی هوایی امپریالیسم آمریکا و همچنین معضل آوارگان جنگی در منطقه، پارامترهایی هستند که دولت اردوغان به عنوان اهرم فشار برای به سکوت کشاندن افکار عمومی جهان منجمله اتحادیه اروپا در مقابل سیاست‌های خود، از آن‌ها استفاده می‌کند.

به‌رغم تمامی ترفندهای دولت اردوغان، مبارزه و مقاومت نیروهای چپ و آزادی‌خواه در سطوح گوناگون در این کشور ادامه دارد.

همچنین در دفاع از مبارزات مردم ترکیه و نیز در محکومیت دولت اردوغان، شهرهای بزرگ اروپا و آمریکای شمالی این روزها به صحنه‌ی اعتراضات و تظاهرات نیروهای انقلابی و آزادی‌خواهان تبدیل شده است.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن محکوم کردن سیاست‌های سرکوب‌گرانه دولت ترکیه، هر گونه مماشات و سکوت در مقابل عملکردهای دولت اردوغان را در خدمت و تداوم سیاست‌های جاه‌طلبانه و ارتجاعی اردوغان می‌داند.

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت) حمایت و پشتیبانی از مبارزات حق‌طلبانه و دمکراتیک نیروهای چپ و آزادی‌خواه و توده‌های مردم ترکیه را جزئی از وظایف همبستگی انترناسیونالیستی دانسته و بر آن تأکید می‌کند.

ما خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ترکیه می‌باشیم.

زنده باد همبستگی انترناسیونالیستی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

۱۲ نوامبر ۲۰۱۶

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.