همگام با کارگران پتروشیمی بندر امام به دفاع از کارگران احضار شده برخیزیم

logo01روز یکشنبه ۱۴ شهریور، جمعی از کارگران پیمانکاری منطقه بندر امام در اعتراض به احضار چند تن از همکاران خود به دستگاه قضایی، در مقابل ساختمان دادگستری این منطقه تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گزارش منابع خبری ایلنا، تجمع کنندگان که تعداد آنها حدود ۲۰۰ نفر می شد، از جمله کارگرانی هستند که به صورت پیمانکاری در واحدهای پتروشیمی این منطقه مشغول به کارند و به دنبال برپایی تجمعات اعتراضی در روزهای گذشته، با شکایت پیمانکار برای تعدادی از آنان پرونده قضایی تشکیل شده است.

کارگرانی که از سوی کارفرما مورد اتهام قرار گرفته اند، در روزهای اخیر تا چند نوبت برای بازجوئی به مراجع قضایی احضار شده و در حال حاضر نیز با قرار کفالت همکاران خود به صورت موقت ازاد هستند. به دنبال احضار مجدد این کارگران به دستگاه قضایی، گروهی ازکارگران به نماینگی بیش از هزار کارگر پیمانی دراعتراض به این اقدام و در حمایت از همکاران خود، در مقابل دادگستری منطقه تجمع اعتراضی برپا کرده و خواهان تحقق مطالبات صنفی و پایان دادن به احضار و بازجویی از همکاران خود شده اند.
قابل ذکر است که تمامی کارگران پیمانکاری منطقه بندر امام، نسبت به جدول طبقه بندی مشاغل که در حال حاضر برای محاسبه مزد و مزایای قانونی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، معترضند.

این اولین بار نیست که با شکایت کارفرما، کارگران مبارز به دستگاه قضایی فرا خوانده می شوند. احضار، اتهام زنی و پرونده سازی های قضایی و امنیتی برای کارگرانی که جهت مطالبات برحق خود دست به اعتصاب و تجمعات اعتراضی می زنند، هم اکنون به امری روتین در دولت روحانی تبدیل شده است. هر بار با شکایت کارفرمایان و با همدستی آشکار دولت و سیستم قضایی جمهوری اسلامی به بهانه های واهی امنیتی، کارگران مبارز و پیشرو به اخراج از کار، ضربات شلاق و زندان محکوم می شوند. اقداماتی که با تعمیق بحران های داخلی جمهوری اسلامی و نیز افزایش روزمره اعتصابات واعتراضات کارگری در ماه های اخیر حدت و شدت بیشتری یافته است.

سازمان فدائیان اقلیت، ضمن محکومیت شدید پرونده سازی های امنیتی برای کارگران، خواهان لغو فوری پی‏گرد و احضار و بازجویی از کارگران ایران به ویژه کارگران پیمان کاری پتروشیمی بندر امام می باشد.
سازمان فدائیان اقلیت ضمن دفاع از مطالبات و تجمعات اعتراضی این کارگران در دفاع از همکارانشان، کارگران سایر پتروشیمی ها، بویژه پتروشیمی های منطقه ماهشهر و عسلویه را به حمایت پیگیر و همه جانبه ازکارگران پتروشیمی بندر امام و کارگران احضار شده فرا می خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
۱۴ شهریور ۱۳۹۵

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.