مستند “طراحی سوخته” سند دیگری از وجود شکنجه در زندان است

شنبه شب تلویزیون جمهوری اسلامی به اصطلاح مستندی تحت عنوان “طراحی سوخته” منتشر ساخت و با بهره‌گیری از برخی به اصطلاح اعترافات زندانیان سیاسی از جمله اسماعیل بخشی، علی نجاتی و سپیده قلیان، تلاش کرد تا مبارزات کارگران کارد به استخوان رسیده را به اختلافات دولت آمریکا با جمهوری اسلامی ربط دهد.

پخش این برنامه از تلویزیون جمهوری اسلامی خود سند رسوایی جمهوری اسلامی و وجود شکنجه در زندان‌هاست.

جمهوری اسلامی ۴۰ سال است که با بهره‌گیری از ابزار شکنجه و گرفتن به اصطلاح اعترافات از زندانیان سیاسی – و در واقع آن‌چه را که بازجویان به زندانیان شکنجه شده دیکته می‌کنند – سعی دارد تا با وارونه‌سازی واقعیت‌ها، افکار عمومی جامعه را تحت‌تاثیر دروغپردازی‌های خود قرار دهد.

اما مردم ایران، کارگران و زحمتکشان، به خوبی از این حیله جمهوری اسلامی آگاه هستند.

پخش این اعترافات نه تنها از محبوبیت کارگرانی هم‌چون اسماعیل بخشی در نزد کارگران و زحمتکشان نکاسته و نخواهد کاست، بلکه بر محبوبیت آن‌ها در نزد مردم خواهد افزود.

امروز مردم ایران، کارگران و زحمتکشان، بیش از روزهای گذشته به اهمیت افشاگری اسماعیل بخشی از شکنجه در زندان و شجاعت و از خودگذشتگی او پی برده‌اند.

جمهوری اسلامی که فکر می‌کرد با پرونده‌سازی برای اسماعیل بخشی او را برای همیشه خانه‌نشین خواهد کرد، با افشاگری او به دست و پا افتاده است. امروز هزاران نفر با اسماعیل بخشی هم‌صدا شده و از شکنجه در زندان‌ها می‌گویند. از کشتن سینا قنبری در زندان اوین تا معلمانی که به جرم حق خواهی دستگیر و در بازداشتگاه آن‌ها را مجبور می‌کردند تا بگویند “غلط کردم”. از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ تا زندانیان سیاسی سال‌های بعد. این موج حمایت از اسماعیل بخشی و افشای شکنجه در زندان‌هاست که رژیم را وادار به واکنش و پخش خزعبلاتی چون “طراحی سوخته” کرده است. این موج حمایت از اسماعیل بخشی و سپیده قلیان است که پس از پخش به اصطلاح مستند “طراحی سوخته”، رژیم را بر آن داشت تا بلافاصله بار دیگر سپیده قلیان را این‌بار با برادرش دستگیر کرده، تا با شکنجه‌ی او و سایر همفکران‌اش “مستند” دیگری بسازد!!!

کارگران و زحمتکشان! مردم آگاه و مبارز ایران!

تشت رسوایی جمهوری اسلامی از بام افتاده است. آن‌چه را که جمهوری اسلامی در طول این ۴۰ سال بر سر مردم ایران آورده، چیزی نیست که بتوان با این برنامه‌های سخیف پوشاند.

واقعیت‌ها و ماهیت جمهوری اسلامی بر همگان آشکار است و این را چه کسی‌ست که امروز نداند؟!!

از حاشیه‌های شهرها، آن مردم سوخته در فقر تا کودکان کار، از کارگران تا دهقانان، از معلمان تا پرستاران و خلاصه هر آن‌کس که طعم فقر و ظلم را در این نظام چشیده، بر واقعیت و ماهیت جمهوری اسلامی و شگردهای کثیف‌اش آگاه است.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن محکوم کردن این دروغپردازی‌ها، خواستار لغو شکنجه در تمامی اشکال آن است. تمامی زندانیان از لحظه دستگیری باید از حق داشتن وکیل مورد نظر خود برخوردار باشند.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار پایان دادن به پرونده‌سازی علیه نمایندگان کارگران و دیگر کسانی‌ست که در این رابطه دستگیر و هم‌چنان در زندان هستند.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی است و از مردم ایران می‌خواهد تا مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی را گسترش دهند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷

سازمان فدائیان (اقلیت)

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

Website Comments

  1. بیروتن
    Reply

    رژیم از این می ترسد که یک شخصی بتواند آلترناتیو وحدت دیگر گروه ها باشد. ترس از اسماعیل بخشی بخاطر همین محور متحد کردن مخالفان نظام بوده است و رژیم تحمل این را اتحاد کارگری را در داخل و خارج کشور ندارد. برای همین در صدد است به شخصیت اسماعیل و سپیده قلیان و عسل و امیرقولی و … ضربه سیاسی بزند. نقش ما در این شرایط حساس بسیار مهم است.

POST A COMMENT.